.

Beantwoord

'mijn simyo' instellingen dominant op instellingen telefoon?


Hallo,

Ik heb voor mijn zoon het kleinste telefoonabbonement afgesloten zodat hij voor ons altijd bereikbaar is en hij alle communicatie voornamelijk via het wifi netwerk verzorgt. Op mijn simyo zag ik dat je een aantal instellingen kan regelen zoals de mogelijkheid om het bellen van 0800-nummers uit te zetten en ook om mobiel internet uit te kunnen zetten. Omdat mijn bankrekening nummer gekoppeld is aan dit abbonement zijn dit aantrekkelijke instellingen om niet verrast te worden met onverwachte onkosten. De informatie bij de klantenservice is echter enigzins verwarrend. Als ik de instellingen uit heb gezet via mijn simyo betekent dit dan dat als mijn zoon toch het 3g-signaal op zijn telefoon aanzet de instelling overrult of zijn de instellingen op mijn simyo leidend?  En mocht zijn telefoon toch (per ongeluk) het 3g signaal aanzetten zal dit niet functioneren. Ik hoop dat dit laatste het geval is en indien dat klopt mijn complimenten aan jullie dat ik als klant op deze manier onverwachte (en vaak prijzige) facturen kan voorkomen!
icon

Beste antwoord door Scotsman 6 April 2014, 13:48

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het uitzetten van Internet op je Mobiel op Mijn Simyo is de ultieme en meeste effectieve manier om internetverbruik via het mobiele netwerk van Simyo te voorkomen. Dat is niet te omzeilen door iets op de telefoon zelf anders in te stellen. Volledige "peace of mind" dus, voor degene die de rekening betaalt! Toegang tot het internet via WiFi blijft gewoon mogelijk.
Het uitzetten van Internet op je Mobiel op Mijn Simyo is de ultieme en meeste effectieve manier om internetverbruik via het mobiele netwerk van Simyo te voorkomen. Dat is niet te omzeilen door iets op de telefoon zelf anders in te stellen. Volledige "peace of mind" dus, voor degene die de rekening betaalt! Toegang tot het internet via WiFi blijft gewoon mogelijk.


Super! Dank voor de snelle reactie. Ik ben nu al fan van jullie!

Verder tip: maak hier reclame voor. Voor ouders van tieners de oplossing!
Hi R.Bosch.

Druk je zoon ook op het hart dat wanneer hij de telefoon niet gebruikt dat hij hem goed vergrendeld.
Hiervoor zijn bijvoorbeeld handige covers die de toetsen aan de zijkant van de telefoon minder goed laten indrukken.
Je wilt toch niet dat de telefoon ongemerkt gaat werken?

Groetjes,
Friesian

@ Scotsman

Complimenten voor je direkt to the point antwoorden.
Reputatie 7
Badge +9


@ Scotsman

Complimenten voor je direkt to the point antwoorden.


Nae worries...
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum R. Bosch,

Goed dat je je vraag voor de zekerheid nog even hier stelt. Ik zie dat Scotsman mij al voor is geweest met het geven van het goede antwoord 🙂.

Bedankt voor het helpen Scotsman en Friesian.

@R. Bosch. Waar zou jij als ouder deze tip graag tegen willen komen?

Groetjes,

Alex
Waar en hoe weet ik ook niet precies. Wat me wel opvalt is de zeer individualistische benadering van teleproviders. Daar bedoel ik mee dat het lijkt alsof je alleen maar een abonnement voor jezelf wilt afsluiten. Het lijkt me dat er ook best een grote groep ouders zijn die of voor hun kinderen (of voor de wat minder handige opa en/of oma) een abonnement willen afsluiten omdat de prepaid kaartjes vaak of geen beltegoed meer hebben of verlopen zijn. Een abonnement die je ais financieel verantwoordelijke kan instellingen om verrassingen te voorkomen door ondeskundig gebruik van kind of oma is dan toch ideaal! Op bellen.com of zoiets dergelijks zou ik deze informatie heel fijn hebben gevonden. Nu komt het (toevallig) goed uit bij jullie. T-mobile (onze vorige provider) heeft deze optie namelijk niet (ik ben me er in ieder geval niet van bewust) waardoor ik lang twijfelde over omzetten naar een sim-only abonnement. Sluipend dataverkeer heeft ons namelijk al eens verrast met een pittige maandabonnement en je staat dan als klant redelijk machteloos. Hoe dan ook, super dat ik het nu allemaal kan blokkeren. Zoals Scotsman als aangaf: volledige peace of mind!
Badge +8
Hoi R. Bosch,

In jouw situatie is het ideaal voor je tiener 🙂 Jij wilt de optie om internet te gebruiken gewoon niet aan. Dat kan inderdaad op Mijn Simyo, daar heb je de mogelijkheid om het uit te schakelen en weer aan te zetten.
Echter, wij hebben geen plafonds of iets dergelijks. Je hebt helemaal zelf de touwtjes in handen. Dus als je de optie wel aanzet, dan is er geen verlaging van je internetsnelheid aan het einde van je bundel. Je verbruikt gewoon door tegen buiten bundel tarief. Je krijgt bij Simyo ook geen melding als je belbundel op is. Dat vergt toch wel een hoop verantwoordelijkheid en bewust gebruik. Dat associeer ik dan weer helemaal niet met tieners ;)
Je kant dan wel weer inloggen op Mijn Simyo en op de Mijn simyo app en widget om dingen in te zien, dat is wel weer heel jongeren-minded. 🆒

Voor de opa's en oma's kun je een Simyo aansluiting prima online beheren. Voor sommige opa's en oma's is het digitaal dingen regelen op Mijn Simyo door hun zelf, en het ontbreken van winkels minder handig. Je moet dan dus wel bereid zijn om zelf je ouders een handje te helpen. En ze mogen ons natuurlijk ook altijd bellen :)

Ik ben in ieder geval heel blij dat je blij bent met de opties die we bieden. En zoals je merkt is het forum een fijne plek om je ervaringen te delen en vragen beantwoord te krijgen. Ik hoop je hier dus ook vaker te zien.

Groetjes,
Charlene
Uiteraard komt er verantwoordelijkheid en bewust gebruik bij kijken en zo erg vertrouw ik mijn kinderen ook nog wel. Bellen is alleen wel een bewuste actie en je ben je wel enigzins bewust hoeveel je dat doet. Data verkeer daar in tegen kan veel sluipender gaan (neem alleen al dat continue updaten van de apps). Het is fijn dat dat in ieder geval bij ons nu niet via het 3g kan gebeuren.

Het zou mooi zijn als jullie een tiener-proof abonnement aandurven waarbij de telefoon wel op 'slot' gaat als bel en/of datalimieten zijn bereikt. Alleen nog te gebruiken voor noodnummers.  
Reputatie 5
Badge +11
Hi R.Bosch,

De optie die je aandraagt om een abonnement 'tiener-proof' te maken is al eens genoemd. Ik durf niet te zeggen of deze optie er ooit gaat komen. Er zijn andere providers die wel zoiets hebben en iedereen wil zich wel blijven onderscheiden, natuurlijk.

Druk je zoon ook op het hart dat wanneer hij de telefoon niet gebruikt dat hij hem goed vergrendeld.
Hiervoor zijn bijvoorbeeld handige covers die de toetsen aan de zijkant van de telefoon minder goed laten indrukken.
Je wilt toch niet dat de telefoon ongemerkt gaat werken?



Uiteraard komt er verantwoordelijkheid en bewust gebruik bij kijken en zo erg vertrouw ik mijn kinderen ook nog wel.  


Hallo R. Bosch

Natuurlijk geloof ik dat je je kinderen vertrouwt.
Maar ik wil toch even mijn reactie toelichten.

Bij het uitlaten van mijn hond gebeurde het regelmatig dat omdat mijn smartphone geen bescherming had tegen het in werking treden van functies/ toetsen aan de zijkant die zich te gemakkelijk lieten indrukken.
Voordat ik dan eindelijk mijn telefoon in mijn hand had, was er van alles geactiveerd.
Daarom kocht ik daarvoor een beschermingscover.
Hier dacht ik aan bij mijn reactie.

Groetjes,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Dank je voor de handige tip, Friesian!

Reageer