.

Beantwoord

Mijn Prepaid internet werkt niet. Is hier een oplossing voor?


  • Beginner
  • 3 reacties
Ben onlangs overgestapt naar Simyo en een prepaid kaart gekocht om ook buiten wifi zones te kunnen internetten.
Alles goed ingesteld ook internet op telefoon aan gezet maar toch werkt het niet. Ook telefoon een paar keer helemaal uit/en aangezet. Als ik vervolgens deze simkaart in een ander toestel zet (waar ook een simyo prepaid kaartje in zit en waar alles wel werkt) werkt het ook niet. Dus het licht niet aan het toestel of de instellingen van dat toestel maar aan het simkaartje of instellingen daarvan.
Wellicht hebben jullie hier een oplossing voor of kunnen hier iets aan doen?
icon

Beste antwoord door Samantha 19 July 2017, 13:40

Bekijk originele reactie

17 reacties

Badge +7
Hoi fil,

Welkom op het Simyo forum :)

Oei, wat vervelend dat je internet nog niet werkt! Daarom heb ik je internetinstellingen een reset gegeven. Hiermee wordt er een nieuwe internetverbinding gemaakt met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk werkt je internet daarna wel.

Mocht dat niet zo zijn, stop dan de andere Simyo simkaart in jouw telefoon. Zo weten we zeker dat het aan de simkaart ligt.

Ik hoor graag wat er dan gebeurt. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha
Hallo Samantha,

Bedankt voor je reset van de internerinstellingen. Het heeft geholpen want nu werkt internet zonder Wi-Fi wel.

Groet,
Frank
Reputatie 7
Badge +10
Hi Frank,

Namens Samantha: heel graag gedaan 🙂 Geniet van je internetverbinding. Laat je het weten als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Hallo,
Een tijdje geleden (28 dagen) heeft er een reset plaats gevonden van mijn internetinstellingen omdat 3g niet mogelijk was. Dit heeft toen gewerkt maar nu kan ik weer niet op 3g en heb dus geen internetverbinding als er geen wifi beschikbaar is.
Zou je daar nog een keer naar willen kijken?
Alvast bedankt.

Groetjes,
Frank
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Fil,

Wat gek dat je internet weer niet werkt!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt, maar zie niet dat iets hiervan de aanleiding kan zijn. Alle instellingen staan goed aan en je simkaart is actief.

Om dit probleem te verhelpen, heb ik je simkaart en de internetoptie gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk registreert.

Het is sowieso aan te raden om je telefoon uit en aan te zetten als je weer niet kunt internetten. Vaak verhelpt dit het probleem namelijk!

Laat je mij weten of het is gelukt?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

Bedankt voor het resetten van de internetoptie. Het is weer gelukt! Heb nu buiten de wifi zone direct 3g.
Als het probleem weer een keer aan de orde is zal ik eerst een keer de tel helemaal uitzetten.

Groet,
Frank
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Fil,

Oh, goed om te horen dat je internet weer werkt. Dat is goed nieuws! :D

Ik wens je alvast een hele fijne dag toe.

Groetjes,
Asma
Hallo,
Ook ik zit te hannessen met mijn prepaid internet. Ik heb de instel-instucties gevolgd maar krijg 'm niet aan.
krijg 'm niet aan.
Wellicht is ook her een reset nodig.
Ik ben benieuwd,

groetjes Harriët
Instel instructies....je bedoelt APN?
Op jouw mijn simyo staat internet aan? Instellingen, netwerkinstellingen.
https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/galaxy-s6-g920f/topic/internet/handmatig-instellen/15
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Harrietg,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je internet niet werkt. Ik zie dat Friesian je inmiddels wel goed op weg heeft geholpen. Hij maakt namelijk een terecht punt!

Om te kunnen internetten hoort de optie 'Internet op je mobiel' aan te staan via Mijn Simyo. Volgens onze gegevens staat deze optie voor jou uit. Ik adviseer je hierom om deze optie aan te zetten via het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Hierna kun jij je telefoon even uit- en aanzetten, waarna je probleemloos kunt internetten.

Gaat het lukken zo?

@ Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma
Dank jullie wel Asma en Friesian. Hij doet het! 😄
Ik was naar zoiets op zoek, maar kwam terecht bij de toestelinstellingen 🤔
groetjes
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Harriet,

Wauw, dat is goed nieuws! 😄

Als je andere vragen, dan kun je ons dit gerust laten weten.

Groetjes,
Asma
Hallo,
Ik heb vandaag mijn prepaid internet bundel gekocht. Ik heb ook de APN ingesteld en mijn internet via mysimyo aangezet, maar het werkt allemaal niet. Ik heb even rondgekeken op dit forum en heb gedaan wat ik zelf kon doen om er voor te zorgen dat mijn internetbundel het deed, maar hij doet het nog steeds niet. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

met vriendelijke groet,
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Joranvh,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je geen gebruik kunt maken van je internetbundel. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie al wat er mis gaat. Je hebt op dit moment geen beltegoed, hierdoor wordt je simkaart automatisch geblokkeerd voor uitgaand verkeer. Dit betekent dat je ook niet kunt internetten, ondanks dat je een internetbundel hebt.

Ik adviseer je om je beltegoed op te waarderen. Hierna kun jij je telefoon even uit- en aanzetten, waarna je gebruik kunt maken van je internetbundel. Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Ik had al zo'n gevoel dat dat het probleem was. 😬
Dankjewel voor je reactie. Nu weet ik wat ik moet doen.

groetjes
Reputatie 5
Badge +9
Graag gedaan namens Asma!

Groetjes,
Caspar

Reageer