.

Beantwoord

Mijn moeder het hoge kosten buiten haar bundel. Wat nu?

  • 15 November 2017
  • 6 reacties
  • 139 Bekeken

Beste Simyo,

Ik plaats dit bericht namens mijn moeder (dit account).

Bij toeval kwam ik er achter dat bij mijn moeder WiFi uit stond op haar telefoon. Ze had zelf natuurlijk geen idee dat dit zo was, ze wist niet eens welk knopje of icoontje WiFi is. Ik heb dit snel weer aan gezet, maar ik zag toen dat ze helaas al flink wat boven haar bundel zat. Heb meteen een waarschuwing en een limiet ingesteld op haar telefoon. Heb haar ook uitgelegd dat ze regelmatig moet checken of wifi aan staat en welk icoontje dat is.

Zouden jullie ons alsjeblieft tegemoet willen komen en zorgen dat wij extra MB's kunnen kopen, ipv de hoge buiten bundel kosten die ze nu heeft? Ik heb zelf net al extra MB's gekocht, maar dit neemt niet het buiten bundel gebruik weg.

We zouden het enorm op prijs stellen! Alvast bedankt.

Gr. Michael, zoon van Ella.
icon

Beste antwoord door Asma 17 November 2017, 14:33

Bekijk originele reactie

6 reacties

@EllaZ
Beste Michael, zoon van Ella (en uiteraard Ella.)

Een kleine vraag, wil je moeder data vanaf Simyo of zou ze genoeg hebben aan alleen wifi om het anders te formuleren.

Ik vraag dit ter controle of je moeder/jij weten dat internet geblokkeerd kan worden via haar mijn Simyo account. WiFi blijft gewoon mogelijk, geen kosten voor data via Simyo.

Groetjes,
Friesian
Ha Friesian,

Bedankt voor de vlotte reactie, fijn!

Data moet zeker niet uit, altijd makkelijk als ze buiten de deur is dat er toch een berichtje verstuurd/ontvangen kan worden. Maar gezien Wifi nu per ongeluk uit stond bleef ze thuis ook gebruik maken van 4G, niet de bedoeling natuurlijk..

Is het dus mogelijk dat we de te veel gebruikte data kopen als een bundel, ipv de buiten bundel kosten van nu?

Alvast bedankt.

Michael
Beste Michael, het financiële is aan Simyo, de moderator beslist over een eventuele coulance.

Te veel gebruikt als databundel kopen kan niet dus. Een verrekening kun je dus niet....

Wees voorzichtig met data en wifi beiden aan, alleen al vanwege grote upgrades.
Indien mogelijk ter overweging..
Telefoon s'nachts op vliegtuigstand daarna wifi aan. Sim is dan geblokkeerd voor alle verkeer.

Een moderator zal zich melden bij jullie.

Hartelijke groeten aan je moeder en jou.
Duidelijk, ik wacht even bericht af. Een soortgelijk iets is bij mijn vriendin gebeurt een tijdje geleden (ook Simyo) en toen hebben jullie dit opgelost door een extra bundel te kopen, die de over de bunder gebruikte MB's dekte.

Maar komt goed. Bedankt voor de moeite en info in ieder geval.

Fijne avond alvast!
Michael
Voor de zekerheid..
Beste Michael.

Ik lees 'jullie' in je reactie, ik ben een mede-klant net als je moeder. Morgen verwacht ik de reactie van een Simyo lid van het social team, webcare, een moderator.

Graag gedaan ook een fijne avond.

Groetjes
Friesian
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Michael,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je moeder binnen een korte periode zoveel internet heeft verbruikt! :(

Wel heel fijn dat jij haar hebt geholpen om de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen om dit in het vervolg te voorkomen.

Omdat het zo vervelend is dat haar factuur plotseling zo hoog uit is gevallen, zal ik het verbruik buiten haar bundel eenmalig tegen een extra internetbundel verrekenen. De vergoeding zal zichtbaar zijn op haar november factuur rond 14 december. De extra MB's bij je voor haar hebt bijgekocht komen toch nog goed van pas omdat haar hele bundel nu op is geraakt. Op deze manier kan ze toch nog deze maand overbruggen tot 1 december. Dan gaat haar nieuwe bundel namelijk in.

Laat je het weten als je hier meer vragen over hebt?

@ Friesian, super bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer