.

Beantwoord

Mijn databundel raakt snel op. Hoe kan dat?

  • 19 January 2017
  • 5 reacties
  • 3408 Bekeken

Badge
Beste,

Hoe kan het dat ik mijn mobiele netwerk uit heb staan volledig op mijn thuiswifi zit en toch de melding krijg dat mijn extra data tegoed op is?

Net een sms ontvangen dat 80% verbruikt was en niet eens een halfuur later een sms dat alles verbruikt is? Ik voel me hier opgelicht!

Graag verneem ik hoe dit kan en waarom dit kan?!
icon

Beste antwoord door Samantha 20 January 2017, 12:04

Bekijk originele reactie

5 reacties

Je bent niet de enige, ik heb net ook een topic gemaakt met dezelfde vraag.
Even ter controle. Geeft gegegevensgbruik op de telefoon aan dat er niets actief is geweest?
Of heb je een andere meet app ter controle?
Ik heb de specificatie van de factuur bekeken. Daar staat met tijdstip hoeveel MB internet je gebruikt zou hebben. Wat in mijn geval niet kan kloppen.
Registratie bij Simyo gebeurt met vertraging, dat kan de verklaring zijn.
Zie ook https://forum.simyo.nl/internet-62/hoge-kosten-internet-37132/index1.html#post153676
Badge +7
Hoi Rwnd,

Wat vervelend dat je onverwachts internet hebt verbruikt! Om alvast één ding voorop te stellen, je kunt geen mobiel internet verbruiken als je verbonden met wifi. Er kunnen daarom twee dingen aan de hand zijn.

Zo kan je wifi verbinding zijn weggevallen, zodat je telefoon automatisch verbinding heeft gemaakt met je mobiele internet. Je geeft aan dat je deze optie in je telefoon hebt uitgezet. Dit gaat vaak niet helemaal goed, daarom raden we altijd aan om ook de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit te zetten op Mijn Simyo. Als deze optie uit staat, kun je zeker geen verbinding maken met mobiel internet.

Wat er ook aan de hand kan zijn, is dat je jouw telefoon zo hebt ingesteld dat hij automatisch schakelt tussen je wifi en je mobiele internet. Hij maakt dan verbinding met de sterkste verbinding. Dit heet in een Android telefoon de 'Slimme netwerkwissel', in een iPhone heeft dit 'Wifi-assistentie'. Of dit aan staat, kun je controleren in de wifi-instellingen van je telefoon.

Je MB verbruik dat bij ons binnenkomt is, is gemeten door je telefoon. We kunnen jammer genoeg vanwege jouw privacy niet zien waar deze MB's aan op zijn gegaan. Dit kun je wel in je telefoon terug zien. Waar je dit in jouw telefoon terug kunt zien, kun je lezen in deze blog.

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Heel erg bedankt voor je hulp

@danifeen, Ik zie dat je inderdaad al een eigen topic bent gestart. We helpen je daar verder, vind je dat goed?

Reageer