.

Beantwoord

Mijn 3G gaat ineens niet meer aan. Hoe kan dit?

  • 12 December 2015
  • 8 reacties
  • 459 Bekeken

ik heb simyo prepaid en heb de optie voor mobiel internet aan staan. ik gebruik dit af en toe, en neem ook geen abonnement omdat ik thuis wifi heb en er maar af en toe gebruik van maak. nu wilde ik gisteren mijn 3g even aanzetten omdat ik iets moest opzoeken toen die het niet deed. ik heb een iphone en normaal komt er dan linksboven ''3g'' te staan. ik had dus ook geen internet. ik had ergens op de site gelezen dat je gewoon je mobiel netwerk instellingen opnieuw moet instellen maar ook nadat ik dat gedaan had werkte het nog steeds niet. hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Angela 13 December 2015, 11:56

Bekijk originele reactie

8 reacties

Ik had vandaag ook dat mijn 3G niet werkte. Er was bij mij net een nieuwe bundel ingegaan via automatisch verlengen. Maar ik had geen internet verbinding meer in mijn nieuwe bundel. Ik heb nu mijn iPhone uitgezet en weer aangezet en nu werkt het weer.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Yaellangendijk en Pietvo,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat jullie geen gebruik van het internet kunnen maken. Ik kan me voorstellen dat jullie dit graag zo snel mogelijk opgelost willen hebben.

@Yaellangendijk, je hebt al veel geprobeerd zie ik. Heel goed 🙂 Je geeft niet aan of je jouw telefoon al een keer uit en aan hebt gezet. Zoals je ziet is dit bij Pietvo de oplossing geweest. Wie weet is dit bij jou ook het geval. Laat je het nog even weten? Anders gaan we natuurlijk opzoek naar een andere oplossing.

@Pietvo, wat fijn dat het opnieuw opstarten van je telefoon de oplossing bleek te zijn. Dit scheelt weer een hoop! Heel erg bedankt voor het delen van deze oplossing. Wie weet helpt dit andere forumleden een handje :)

Laten jullie het weten als er nog vragen zijn?

Groetjes,
Angela
Badge
Ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook prepaid en daar internet van gekocht begin van deze maand en een paar dagen terug stopte me 3g er mee. Ik heb nog mbs over en me 3g gaat alleen niet meer aan. Ik heb al vanalles geprobeert van telefoon uit en aan zetten tot 3g binnen nederland aan en uit zetten en heb het probleem niet weten te verhelpen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pie,

Wat lastig dat ook jij geen verbinding meer hebt met ons 3G netwerk.

In jouw geval is de oplossing gelukt heel simpel. Je hebt namelijk geen beltegoed meer! Op het moment dat jouw beltegoed onder de €2 komt, wordt jouw simkaart geblokkeerd. Op dit moment heb jij helemaal geen beltegoed meer. Sinds 18 december is jouw simkaart al geblokkeerd. Ik wil je aanraden zo snel mogelijk op te waarderen. Je wordt dan ook direct gedeblokkeerd.

Het kan zijn dat je hierna even je telefoon uit en aan moet zetten. Je kunt daarna weer gebruik maken van het internet. Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Angela
Badge
Sorry dat slaat nergens op, dat betekent dat me al gekochte mbs nu dus verspilt zijn omdat mijn beltegoed om te bellen op 0 stond, daarnaast stond mijn beltegoed op 0 omdat ik een abbonoment wou beginnen die t ook niet doet nu. Ik heb 100 belminuten en200 mb en kan nix gebruiken, niet bellen niet smsen en geen 3g en daarbij komt nog dat dat abbonoment 2x is ingegaan waar ook nix van klopt waardoor ik ooknog 2x zoveel betaal nu om nix te kunnen. Sorry voor overlast maar dit kan niet. Mvg pie
Reputatie 4
Badge +10
Hoi pie,

Zonder beltegoed kun je inderdaad geen gebruikmaken van je internetbundel. Nadat je internetbundel op is, wordt je simkaart niet geblokkeerd. Als je MB's op zijn, kun je dus door internetten zonder beltegoed en in de min komen. Dit willen we natuurlijk niet. Om deze reden hoor je beltegoed te hebben.

Je aansluiting is nu al omgezet naar een abonnement. Sorry voor het ongemak. Je aansluiting stond nog geblokkeerd terwijl je nu een Sim Only abonnement hebt. Ik heb het nu goed gezet 🙂 Wil je je telefoon uit- en aandoen? Op deze manier kun je er weer gebruiken van maken.

Laat je weten of je kan bellen? En wat bedoel je met "daarbij komt nog dat dat abonnement 2x is ingegaan"? Waar zie je dit precies terug?
Badge
dankje naomi, ik kan weer bellen.
dat je MBs kan gebruiken zonder beltegoed vind ik nogsteeds vreemd omdat je er bij prepaid al voor betaalt hebt, zelfs zonder beltegoed. wat betreft het 2x ingaan is denk ik een misverstand want is ik heb het net nog is gaan kijken en zie dat het voor 2 maanden is ook gelijk voor februari zotezien, ik vond het bij kosten bij mijn bundels. ik zou liever niet willen betalen voor het gebrek aan bellen smsen en internetten van de laatste paar dagen, daarbij staat er bij mijn bel minuten dat ik er al 7 gebruikt heb en laatst gemeten van VOOR het abbonoment en gezien ik niet kon bellen moet dat ook een fout zijn geweest.
mvg pie
Reputatie 6
Badge +10
Hoi pie,

Het is niet vreemd dat je geen gebruik kunt maken van Internet, als je beltegoed op is. Als je aansluiting weer open staat voor internet verbruik, dan kun je automatisch ook weer bellen en sms'en. Bel jij dan ook maar 1 seconden, dan komt jouw beltegoed in de min. Daarnaast kun je ook meer internetten dan jouw Prepaid internetbundel toelaat en kom je daardoor in de min. Allebei dus scenario's die we liever niet hebben en natuurlijk onze klanten ook niet!

Het klopt inderdaad dat je op je eerste factuur al meteen de bundels over twee periodes in rekening gebracht krijgt. Mijn collega van het e-mailteam heeft je deze uitleg zo te zien ook gegeven inmiddels 🙂. Hij heeft ook gelijk uitgelegd waarom je 7 belminuten zou hebben verbruikt voor je überhaupt kon bellen. Dit komt omdat jouw belminuten naar rato worden verrekend, net als de abonnementskosten van de eerste maand.

Heb ik je zo duidelijk antwoord gegeven op je vragen?

Groetjes, Tiury

Reageer