.

Beantwoord

Melding 'internetten zonder bundel' uitzetten bij Prepaid. Kan dat?

  • 6 January 2017
  • 6 reacties
  • 223 Bekeken

Is het mogelijk om de melding "Let op: je verbruikt internet zonder bundel" uit te zetten, of enkel via E-mail te ontvangen? Ik kan me voorstellen dat gebruikers dit een mooie service vinden, maar ik stoor me aan de SMS-meldingen, aangezien ik zelf wel weet wanneer ik internet gebruik. 😛
icon

Beste antwoord door PaulH 6 January 2017, 13:01

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Norman,

volgens mij kan je dit niet uitzetten dit is namelijk de enige duidelijke manier om je te drukken op het feit dat je zomaar internet gebruikt. Daarom is dit niet de bedoeling dat dit uit wordt gezet.

Groet Paul
Reputatie 7
Badge +9
, aangezien ik zelf wel weet wanneer ik internet gebruik. :P

Als je een smartphone hebt, is dat nog maar de vraag. Internetgebruik / dataverbruik door je telefoon, waar jij je niet bewust van bent, kan nog wel eens voor problemen / ongewenste verrassingen zorgen. Tenzij je mobiel datagebruik constant uit hebt staan.
Internetgebruik / dataverbruik door je telefoon, waar jij je niet bewust van bent, kan nog wel eens voor problemen / ongewenste verrassingen zorgen. Tenzij je mobiel datagebruik constant uit hebt staan.Klopt. Ik ben poweruser en weet dat wel. Heb data constant uit staan, behalve wanneer ik het sporadisch nodig heb. En dat triggert de SMSjes.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi norman,

Wat leuk dat jij je vraag hier stelt. :D

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je het erg vervelend vindt om elke keer zo'n waarschuwingssms te ontvangen.

Deze waarschuwingssms versturen wij automatisch als we merken dat je internet verbruikt zonder een internetbundel. In jouw geval ben je hier bewust van, maar het kan voorkomen dat een smartphone gebruik maakt van internet, zonder dat de gebruiker dit doorheeft. In dit geval kan je beltegoed erg snel opraken en dat zou zonde zijn.

Het is hierom helaas niet mogelijk om deze waarschuwingssms voor je uit te schakelen.

Laat je het ons weten als je andere vragen hebt?

@ PaulH en de leon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge +2

Deze waarschuwingssms versturen wij automatisch als we merken dat je internet verbruikt zonder een internetbundel.

Het is hierom helaas niet mogelijk om deze waarschuwingssms voor je uit te schakelen.
Asma

Ik ben ook erg blij dat Simyo een melding geeft als er data wordt gebruikt zonder een internetbundel.
Heb al menig melding gehad als per ongeluk de parameter "Mobiele gegevens" ingeschakeld is geworden.
Ik hoop dat Simyo dat nooit of te nimmer uit zal schakelen of af zal schaffen.
Ik heb het bewust op mijn gebruikers-paneel bij Simyo ingeschakeld voor noodgevallen en dan kan het wel eens gebeuren dat de instelling op m'n smartphone per ongeluk is veranderd.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Willem47,

Wat fijn om te zien dat je blij bent met deze sms'jes. Ik kan het me ook goed voorstellen! Persoonlijk gebruik ik enorm veel data per maand, maar wil ik natuurlijk graag binnen mijn bundel blijven. De sms'jes helpen hier goed bij 🙂 Aan de andere kant snap ik ook dat het voor sommige gebruikers als 'irritant' ervaren kan worden. Juist als jij je enorm bewust bent van je dataverbruik.

We zijn wettelijk verplicht deze melding te sturen, dus buiten het feit dat het enorm handig is, moeten we deze sms'jes automatisch vanuit het netwerk aanleveren. Het ziet er dan ook niet naar uit dat we dit gaan stopzetten, Willem47 🙂 Bedankt voor je bericht!

Groetjes,
Angela

Reageer