.

Beantwoord

MB verbuik ondanks wifi, hoe kan dit?

  • 21 June 2014
  • 3 reacties
  • 617 Bekeken

Hallo,

Ondanks dat ik in huis op mijn wifi zite staat er toch verbruikte MB's op mijn factuur,kortom ik gebruik MB's en zit dus niet via Wifi te internetten zolasik wel verwacht,met een andere telefoon en andere provider pakt die telefoon wel het wifi wat ik in huis heb dus dit is wel sterk genoeg lijkt mij.
Zover ik weet staan de instellingen in mijn telefoon goed.
Iemand een idee hoe dit kan ??
icon

Beste antwoord door Kim 23 June 2014, 10:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi hotelpapa, welkom op het forum van Simyo! :)

Dit blijft altijd weer een lastige vraag, want het kan meerdere oorzaken hebben dat dit gebeurt: bijvoorbeeld toch een wegvallend Wifi signaal, de Wifi ontvanger in jouw telefoon is wellicht wat zwakker, dan in de andere telefoon, ook zijn er voorbeelden bekend dat telefoons die in standby staan automatisch overschakelen op mobiel internet. Oftewel een zeker antwoord is helaas niet zo 1,2,3 te geven :(

Ik heb even meegekeken in het dataverbruik en wat mij opvalt is dat het veelal 'kleine' pakketjes zijn die op terugkerende tijdstippen plaatsvinden, bijvoorbeeld in de ochtend ergens tussen 8.00 uur en 8.30 uur zie ik meerdere malen een pakketje verbruik terugkomen.

Wat ik je zou willen aanraden om te doen, is allereerst een datacounter app op je telefoon te zetten, zodat je zelf kan zien welke apps en/of achtergrondprocessen voor welk verbruik zorgen en wanneer dit via Wifi gebeurt en wanneer je telefoon verbinding maakt met mobiel internet. Tips met betrekking tot datacounter apps en dataverbruik in het algemeen vind je hier terug :)

Ik hoop dat je op deze manier de oorzaak zal kunnen achterhalen.

Laat je het weten als je de oorzaak gevonden hebt of nog vragen en/of opmerkingen hebt? 🙂
Hallo Kim,

Die kleine pakketjes dat klopt hoor het is mijn dochter die voordat ze naar school gaat even met dr telefoon op internet zit,ik heb zelf het idee dat die nooit de wifi pakt,het is ook niet zo dat ze boven dr bundel komt maar het gaat mij meer om het idee dat je wifi hebt maar het van je bundel afgaat.
Ik begrijp dus dat het lastig is om hier achter te komen waar de oorzaak zit.

Gr.Henk
Reputatie 6
Badge +10
Hoi hotelpapa,

Voor ons is het in verband met privacy overwegingen moeilijk te achterhalen wat het nou kan zijn. Maar met een datameter is dit voor jou en je dochter wel mogelijk te achterhalen. Ik adviseer je om Onavo Count te installeren.

Ook is het slim om haar de 3G uit te laten zetten als ze op een WiFi punt komt. Zo kan het haast niet meer gebeuren 🙂 Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt!

Reageer