.

Beantwoord

Mb verbruik, maar ik maak veel gebruik van WiFi, hoe kan dit?

  • 10 October 2014
  • 1 reactie
  • 1719 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik heb nu sinds woensdag 08-10 een simonly abonnement hier en zie via de app dat ik al 208 mb verbruikt heb??!! Dit kan echt niet binnen 2 dagen, ik gebruik voornamelijk wifi - dit heb ik op school, in de trein en thuis. Ik heb een iPhone 4 met iOS 7.1.2 (de meest recente update). Ik vraag me dus af hoe dit mogelijk is?? Ik kijk namelijk nooit naar youtube filmpjes op mijn telefoon - die staat ook als mobiele data uitgeschakeld.
icon

Beste antwoord door Kim 12 October 2014, 16:07

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +6
Hoi Leaplomp, welkom op het forum van Simyo!

Uit je bericht begrijp ik dat je verbaasd bent over het dataverbruik dat heeft plaatsgevonden via mobiel internet, omdat je altijd verbonden bent met WiFi.
Nu zijn er helaas ook situaties waarin je telefoon kan overschakelen van WiFi naar mobiel internet. Bijvoorbeeld wanneer het WiFi signaal wegvalt, daarnaast is het van sommige iPhones bekend dat deze automatisch overschakelen op mobiel internet als het scherm zwart is.

Helaas heb ik geen inzicht in wat er op je telefoon voor dit dataverbruik heeft gezorgd via mobiel internet of waarom dit via mobiel internet is gegaan en niet via WiFi, wij krijgen alleen via het netwerk informatie binnen over welke hoeveelheid dataverbruik wanneer heeft plaatsgevonden.

Dit kan je overigens ook zelf zien via Mijn Simyo onder het tabblad Verbruik en vervolgens 'Oktober', daar kan je precies zien welke pakketten dataverbruik wanneer zijn geregistreerd vanuit je telefoon.
Misschien kan je aan de hand daarvan achterhalen waar je toen was en waarom je telefoon geen verbinding maakte met WiFi, maar met mobiel internet.

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om te achterhalen wat er op je telefoon gebeurt dat voor dataverbruik zorgt. Om dit te kunnen doen raad ik je aan om een datacounter app op je telefoon te gebruiken om zo zelf erachter te kunnen komen wat er allemaal gebeurt op je telefoon zowel via mobiel internet als via WiFi en aan de hand daarvan het dataverbruik via mobiel internet te kunnen beperken :)

We hebben een Blog geschreven met tips om je dataverbruik zelf te kunnen beperken, met o.a. tips voor datacounters. Ik wil je aanraden om die eens door te nemen, zodat je zelf erachter kan komen wat de veroorzakers zijn van het dataverbruik.

Ik hoor het graag van je als je erachter bent wat de boosdoeners waren! 🙂

Reageer