.

MB's verdampen

  • 18 August 2020
  • 6 reacties
  • 236 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties

Goedemorgen,

 

Ik heb zojuist ook even contact gehad met jullie servicedesk maar hier is helaas geen oplossing uit gekomen.

Dit is geloof ik mijn 2e maand bij Simyo en ik ben uiterst ontevreden. Mijn MB's binnen de eerste week van mijn bundel al allemaal verbruikt, terwijl ik mijn dagen doorbreng op kantoor en thuis waar ik WiFi heb (WiFi assistentie staat altijd al uit) en toch moet ik constant bijkopen. Ik krijg zelfs smsjes dat mijn bundel 80% verbruikt is terwijl mijn WiFi aanstaat. 

Ik lees op jullie website meer klachten hierover en het enige wat ik lees en te horen krijg is dat jullie niet het MB verbruik kunnen zien. 

Eigenlijk wil ik mijn abonnement per direct bij jullie op zeggen, ik heb een Simonly abonnement waarbij ik dacht lekker goedkoop maar doordat ik constant MB's bij moet kopen kom ik even duur uit als dat ik een abonnement met telefoon zou aansluiten.

 

Ik zie heel graag en spoedig een passende oplossing voor dit probleem. Ik ben al 15 jaar een iPhone gebruiker en ik heb nog nooit dit probleem gehad en ik doe niets anders dan toen. 


6 reacties

Reputatie 7

@NJC Dit is erg vervelend.
Het lijkt erop, omdat je alle dagen thuis en op kantoor bent, dat het WiFi Signaal niet sterk is, wellicht uitvalt en je telefoon hierdoor, ook al denk je op WiFi te zitten, gebruik gaat maken van de databundel.

Je geeft aan dat je een iPhone hebt. Je kunt in iOS bij Instellingen  > Mobiel netwerk en dan onderin bij Mobiele Data zien welke app(s) de data heeft/hebben verbruikt. Staat hier een app tussen die wellicht ten onrechte gebruik maakt van mobiele data?

Hi @RicoK 

Bedankt voor je reactie.
Ik zit op dezelfde WiFi met mijn laptop dus mocht deze niet werken dan zou ik dit moeten merken.

Buiten dat kijk ik geen YouTube fimpjes of die ik MB vretende dingen met mijn telefoon, zoals ik al aangaf ik doe niets anders dan normaal en ik heb het altijd binnen mijn bundel gered met andere providers.

Reputatie 7
Badge +9

Toch is het belangrijk na te gaan welke apps veel data hebben gebruikt zoals @RicoK heeft gesuggereerd. Alleen op die manier is vast te stellen waardoor het probleem wordt veroorzaakt.

@Scotsman Ik heb dit samen met de servicedesk medewerker nagekeken en er staat geen gekke dingen in. Daarom is dit niet de oplossing waar ik naar zoek. Vanuit Simyo krijg ik ook vrij weinig hulp of andere mogelijkheden tot een oplossing.

Reputatie 7
Badge +9

Het probleem is dat Simyo niet kan zien wat het dataverbruik op iemand’s telefoon veroorzaakt of heeft veroorzaakt. Dat maakt dit soort discussies en het vinden van een oplossing erg lastig. Als provider zien ze alleen de teller van het aantal MBs dat een klant verbruikt. Het is net als een verkeerstelling die Rijkswaterstaat soms uitvoert: ze tellen het aantal auto’s dat voorbij komt, maar niet het aantal inzittenden, waar ze vandaan komen en waarom ze onderweg zijn. Daarom is het niet waarschijnlijk dat je dit probleem bij een andere provider niet zou hebben. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi NJC,

 

Welkom op het Simyo Forum.

 

Wat  balen dat jouw telefoon zo ontzettend veel MB's verbruikt zonder dat je dat wilt! Ik kan goed begrijpen dat je er graag achter komt hoe je dit kan voorkomen. Zoals Scotsman al zegt is dit erg belangrijk ook als je besluit je aansluiting bij ons op te zeggen, want in dit geval heeft het te maken met bepaalde instellingen in de telefoon.

 

Ik zou je willen aanraden om dit blog en dit blog nog eens goed door te nemen met jouw telefoon ernaast en dan te kijken of je nog iets kan aanpassen. Kun je laten weten of dit is gelukt? Ik help je graag verder mocht je nog ergens tegenaan lopen. :)

 

Bedankt RicoK en Scotsman! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer