.

Beantwoord

MB's bijgekocht, maar toch buitenbundelverbruik. Hoe kan dit?

  • 12 August 2017
  • 5 reacties
  • 206 Bekeken

Badge
Ik heb MB's bijgekocht, omdat ik door mijn bundel heen was. Nu zie ik dat de 4MB die ik vandaag heb verbruikt, zowel van mijn extra MB's af gaan, maar ook nog extra kosten met zich mee brengen. Mijn totale kosten zijn nameljk weer omhoog gegaan. Hoe kan dat? Daarvoor koop ik toch geen MB's bij?
icon

Beste antwoord door Els 14 August 2017, 17:32

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Anneke,

Dat is een goede vraag. Je hebt rond 11:00 op 11 augustus extra MB's gekocht, maar dat internetverbruik dat buiten de bundel viel vond daarvoor dus plaats. Op Mijn Simyo > Verbruik kun je je verbruik terugzien inclusief de tijdstippen.

Kun je dat op deze manier wel plaatsen?

Groetjes,
Jihane
Badge
Maar nog steeds vind ik het vreemd dat er dan op 11 augustus nog mb's buiten de bundel zijn berekend, hoewel ik dus dan voldoende mb' s had.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Anneke A,

Welkom op het Simyo Forum! Excuses voor de late reactie, het is momenteel wat drukker in verband met de vakantieperiode. We doen ons best iedereen zo snel mogelijk te helpen.

Wat slim dat je extra MB's hebt bijgekocht! Ik kan me voorstellen dat de kosten die buiten de bundel in rekening zijn gebracht dan wat verwarrend kunnen zijn. Geen zorgen, ik ga je uitleggen hoe dit komt.

Je internetbundel is op 10 augustus opgegaan. Twee dagen eerder hebben we je per sms gewaarschuwd dat je internetbundel voor 80% was verbruikt. Vervolgens hebben je toen per sms gewaarschuwd dat je bundel op was en je aangegeven dat je vanaf dat moment het buitenbundeltarief van 15 cent per MB betaalt. Helaas heb je pas de volgende dag een internetbundel aangeschaft, waardoor er kosten voor internetverbruik voor dat moment in rekening zijn gebracht. De waarschuwings-sms'jes worden direct vanuit het netwerk verzonden, op het moment dat je deze ontvangt kun je er dus van uit gaan dat de bundel echt (bijna) op is.

Op dit moment maak je gebruik van de extra internetbundels die je hebt aangeschaft. Via Mijn Simyo kun je bekijken hoeveel je van deze bundels nog over hebt. Zodra deze extra MB's bijna op zijn, ontvang je op nieuw een waarschuwing per sms.

Laat je met weten als je hierover nog vragen hebt?

@Friesian, bedankt voor je input!

Groetjes,
Els
Badge
Tja, ik baal er wel van. ten eerste heb ik al twee keer 500 MB's bij gekocht, omdat mijn telefoon dat niet registreerde (ik zag het pas nadat ik via de IPAD was ingelogd op mijn Simyo. En dan ook nog die extra's buiten de bundel. Ik snap het niet. Ben inderdaad binnen zone 1.
Vervelend dat de kosten stijgen ondanks MB bijkopen, maar er zal toch wat duidelijkheid nodig zijn voor je. Jij gaat over de bundel en koopt MB bij op zich is het de bedoeling dat die gekocht worden bij 80% sms, of aalleen nog wifi.om het veilig te houden qua mogelijkheid tot kosten.

Maar bevindt je je in Nederland of de EU zone 1?
Want dan zijn de bundels gewoon te gebruiken.

Ben je In het buitenland dan komen de datagebruik sms met vertraging.

Reageer