.

Beantwoord

Limiet bereikt in het buitenland. Hoe kan dit?

  • 4 May 2016
  • 6 reacties
  • 199 Bekeken

Badge
Internet buitenland aan gezet in mijn simyo. Ik ben nog maar een paar uur in Duitsland en krijg nu een melding dat ik al op 80% van mijn data zit. Daarna €4.50 per mb. Dat is toch vreemd?
icon

Beste antwoord door Scotsman 4 May 2016, 21:00

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Lees dit:
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/onjuiste-sms-bereiken-datalimiet-buitenland-33701
Hallo.
Dit heb ik dus ook gisteren in Duitsland gehad op weg naar pretpark.
Nieuwe bundel was net gestart begin vd maand dus dacht al dat kan toch niet dat ik binnen 1 min. twee sms'jes krijg dat eerst de 80% verbruikt was en direkt erna de 100% en €60,50 overschreden had.
Heb daarop naar 1330 gesmst datalimiet uit omdat ik geen hoge rekening wil hebben en ook alleen maar de navigatie had lopen tijdens het rijden.
Vind dit erg storend dat zulke foutieve berichten verstuurd worden terwijl er niets aan de hand is eigenlijk en je daarop moet reageren en dus kosten moet maken die niet terecht zijn en je de hele verdere dag ligt te denken hoe het kan dat je zoveel data op nog geen twee uurtjes rijden in Duitsland hebt verbruikt. Erg vervelend hoor.
Moet ik nu omdat ik datalimiet uit heb verstuurd nog verdere aktie ondernemen om in buitenland gebruik te kunnen maken van internet of hersteld dit zich vanzelf?
Mvg ET
Badge
Bedankt voor jullie reaktie. Ik maak me er verder maar niet al te druk om, gezien ook de berichtgeving van Simyo dat ze de buitenlandse internettarieven per mei hebben aangepast. Het werd ook hoog tijd dat er op europees niveau de tarieven moeten worden aangepast. Het is al die jaren een grote dievenbende geweest t.a.v de buitenlandse tarieven.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Francisus & Extraterrie,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat het even schrikken is geweest kan ik begrijpen! Je zit natuurlijk niet op zoveel extra kosten te wachten.

Zoals jullie kunnen lezen in het topic wat Scotsman heeft doorgegeven, gaat het hier om een onjuist verstuurde sms. Neem de informatie in het topic goed door zodat je precies weet wat je kunt verwachten en wat je k kunt doen. Mocht je hier alsnog vragen over hebben, laat het dan weten 🙂 Ik help je graag verder.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
Bedankt voor de toelichting en het topic had ik inmiddels al doorgenomen ja.
Maar mijn vraag in het schrijven was nog niet beantwoord.
Ik heb direkt na het binnenkomen van het 100% verbruikte datalimiet dus ook meteen een sms naar 1330 gestuurd met "datalimiet uit"
Moet ik nu nog verdere acties ondernemen om weer gebruik te kunnen maken vh internet in buitenland?
Daarbij viel mij op in mijn verbruikte data van gisteren in Duitsland dat deels data verekend word binnen mijn bundel maar ook buiten mijn bundel.
Hoe moet ik dat zien?
Groeten ET
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Extraterrie,

Heel goed dat je 'Datalimiet uit' hebt ge-sms't in reactie van het foutieve sms'je. In het sms'je staat de vraag of je verder wilt internetten in het buitenland. Je hoeft dan alleen 'Ja' terug te sms'en, waarna je meteen weer online bent 🙂.

Daarnaast geef ik ook nog graag antwoord op je tweede vraag; vanaf 30 april zijn er nieuwe tarieven ingegaan. In plaats van € 0,25 per MB, betaal je nu één belminuut + € 0,06 toeslag. Dat is dus gelukkig een stuk goedkoper dan het was.

Is de uitleg zo compleet en duidelijk?

Groetjes, Tiury

Reageer