.

Beantwoord

laatste maanden onverklaarbaar veel MB gebruik. Hoe komt dit?

  • 8 August 2019
  • 6 reacties
  • 583 Bekeken

Badge
laatste maanden erg veel MB gebruik. zie dat ik dagelijks 1 of meerdere malen 59 MB gebruik zelfs snachts als ik telefoon niet gebruik
iemand een verklaring
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 August 2019, 08:21

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hoi Onduidelijk.

Bij Simyo wordt dataverbruik vertraagd bijgewerkt. Dit gebeurt in blokjes van 59 MB zelfs bij meerdere sessies

Staat op je mobiel slimme netwerkwissel of Wi-Fi assistent uit bij geavanceerde WiFi instellingen?
Zet je mobiel data alleen aan wanneer nodig, 's- nachts vliegtuigstand aan daarna op WiFi. Simkaart is dan geblokkeerd.

Simyo heeft ook een handig blog gemaakt. Kijk eens of je daar wat mee kunt.
Blog

We horen graag of dit helpt.
Badge
Dag Bjorn
Bedankt voor jouw antwoord, ik snap nu de blokjes van 59 mb, dit is dus een soort bundeling, sommige dagen wel 4a5 keer en daartussen verbruik ik ook nog steeds kleine beetjes....
Het blijft vreemd omdat ik nauwelijks gebruik maak van mobiel internet, en het vaak uitzet.
Het is iets van de laatste maanden terwijl mijn internetgebruik echt niet veranderd is.
Ik surf af en toe een beetje, beantwoord af en toe als het niet kan wachten wat appjes en daar blijft het bij.
Ik download niets, geen muziek, geen bestanden, heb geen Facebook dus snap niet waar het gebruik vandaan komt.
Ik zal jouw adviezen opvolgen en als dat niet helpt de provider eens gaan bellen, misschien weten zij het
Groet Toos
Reputatie 7
Badge +9
Simyo weet niet waaraan je data verbruikt. Die zien net als jou dat een bepaalde hoeveelheid data wordt gebruikt.

Vele toestellen houden zelf precies bij welke app hoeveel verbruikt. Misschien kun je de tips in het volgende blog gebruiken:
https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Onduidelijk,

Ik kan me goed voorstellen dat je graag wilt weten waar je verbruik vandaan komt. Ik zie dat je al aardig wat tips gehad hebt van Friesian en Groentjuh, wij kunnen inderdaad niet zien waar je verbruik aan opgegaan is. Dit is wegens jouw privacy bij ons niet bekend. In je toestel kun je dit dus wel terugzien, in de al toegestuurde blog kun je lezen hoe dit werkt.

Ook het internet uitschakelen in de nacht of de vliegtuigmodus aanzetten zijn goede tips, het is namelijk duidelijk dat je toestel in de nacht niet altijd een wifi-verbinding heeft. Hierdoor schakelt je toestel automatisch over naar onze data. Dat is natuurlijk gewoon zonde!

Ik hoop dat je kunt achterhalen waar het verbruik steeds aan op gaat. We hebben nog een handige blog geschreven met tips om data te besparen. Lees die ook eens door! 😊 Dankjewel voor de hulp Friesian en Groentjuh!

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
Badge +9
Als je een iPhone hebt, moet je er ook niet altijd op vertrouwen dat deze continue verbinding heeft met WiFi. In standby schakelt ‘ie over op 4G. En smartphones leiden ook wel eens een eigen leven, naast dat van jou. 😉 ‘s Nachts in flight modus zetten is inderdaad de beste tip. Is ook wel zo rustig. 😉
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor een paar duidelijke punten, de leon!

Groetjes,
Niels

Reageer