.

Beantwoord

Kunnen jullie mij helpen met deze kosten?

  • 20 August 2020
  • 4 reacties
  • 185 Bekeken

Geachte servicedienst,

Inmiddels voor de tweede maal aan het typen wegens ongemak van het gebruik van deze site.:joy:

Ik ben een actieve man van 70 jaar oud. En heb reeds 5 jaar (tot volle tevredenheid) een abonnement bij simyo.

Echter stortte de wereld afgelopen weekend voor mij in. Een nachtmerrie overkwam mij. 

Wegens overschrijding van internet tegoed is mijn simkaart 3 maal geblokkeerd. En werd mij medegedeeld dat ik een factuur mag verwachten van 400 euro. Naar simyo bellen was en is niet meer mogelijk wegens de blokkering van de simkaart. Na heeeeel lang zoeken en proberen nu via deze voor mij onmogelijke weg om  te komen tot een verzoek om clementie en coulance van simyo ten aanzien van de horror  factuur. 

Ik weet inmiddels dat ik zelf een tekortkoming heb gemaakt. Ik woon in een buitengebied waar de internet snelheid zeer laag is EN REGELMATIG WEGVALT EN DAN WEER OPSTART.  Ik heb de fout gemaakt mobiel internetten aan te laten terwijl ik thuis was. Om 22 u ben ik naar bed gegaan en heb via kanaal digitaal journaal gezien. Enkele malen viel wifi uit. En BLIJKT NU STARTE VIA MOBIEL INTERNET WEER OP. Ben in slaap gevallen na een half uur. Met als gevolg open tv kanaal via internet mobiel in de lucht bleef. Hierop heeft simyo correct gereageerd door na hoge kosten te blokkeren. Echter heb ik 3 maal bericht ontvangen (terwijl ik sliep) maar de teller is waarschijnlijk (na de eerste keer) wel door gegaan. Wat doorging tot 400 euro. 

Ik verzoek dan ook gebruik te mogen maken van uw coulance regeling en de kosten kwijt te schelden en mij in de gelegenheid te stellen mijn abonnement aan te passen (naar onbeperkt bellen en internet) zodat ik nooit meer buiten  de bundel kan opereren. 

Met vriendelijke groet een gestreste man 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 August 2020, 14:07

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ten eerst: Welkom op het forum! Laat ik gelijk wat handige dingen over het forum delen. Op het forum zijn meerdere soorten gebruikers waaronder: Forum experts (= behulpzame klanten) en Moderatoren (= Simyo medewerkers)

Het is goed dat je weet/hebt ontdekt waardoor het verbruik is opgetreden. Mocht u ooit nieuwsgierig zijn, dan kunt u met de instructies in dit blog meestal achterhalen waar uw MBs voor gebruikt zijn.

Daarnaast is het goed om te weten dat vele toestellen ook opties hebben om het aantal MBs dat ze verbruiken kunnen beperken. In dit blog kunt u lezen hoe u dat kunt doen. Mogelijk is het handig dat u dat blog leest en waar mogelijk uitvoert.

Omdat uw aansluiting is geblokkeerd wil ik ook graag dit artikel delen. Hierin wordt de hoogverbruik blokkade uitgelegd.

Helaas biedt Simyo alleen onbeperkt bellen/SMSen aan en geen onbeperkt data. De grootste bundel is nu 15 GB. Met Simyo compleet is 30GB mogelijk. Daarom raad ik aan om toch de instellingen op uw toestel met behulp van de eerder genoemde blogs aan te passen, om te hoog dataverkeer te beperken.

Als Forum expert/behulpzame klant kan ik natuurlijk geen toezeggingen doen betreffende coulance. Daarvoor zal een moderator (per privébericht of email) contact met u opnemen, indien u in aanmerking komt voor coulance.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Nachtmerrie, 

Welkom op ons forum!

Ik vind het erg vervelend dat je zo verrast bent door de in rekening gebrachte kosten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! :disappointed_relieved:

Zo te zien heeft @Groentjuh (dank!) je al goed voorzien van informatie 😊 Ondanks dat je precies weet wat de oorzaak is geweest, adviseer ik je om die artikelen waar hij naar verwijst goed door te lezen!

We begrijpen dat het niet je intentie was om deze hoge kosten te maken dus we komen je graag eenmalig tegemoet. Ik stuur je gelijk even een privéberichtje hierover 😇

Kunnen we je in de tussentijd nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Hallo allemaal en in bijzonder de reageerders,

Heb inmiddels van simyo bericht ( Bas en Sofhie ) ontvangen. Totale kwijtschelding van de factuur. Met alleen betaling van de werkelijke kosten 30 euro en ook nog eens 1000 mb gratis internet ontvangen. 

Hulde aan het serviceteam van simyo. 

 

En hartstikke dank voor het begrip en de coulance oplossing. 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Nachtmerrie, 

Graag gedaan! Fijn dat we er toch een mooie dag van hebben kunnen maken voor je 😉

Mocht je ondanks alle tips van Groentjuh nog vragen hebben (mag ook over wat anders natuurlijk) dan weet je ons te vinden 😃

Groetjes, 
Bas

Reageer