.

Beantwoord

Kun je buitenbundelkosten maken als je internetbundel op is bij prepaid?

  • 29 July 2020
  • 5 reacties
  • 310 Bekeken

Badge

Ik heb voor mijn kinderen voor de vakantie een internetbundel gekocht. Ze hebben beiden een prepaidaansluiting. Hoe zit het met onbedoelde buitenbundelkosten? Kunnen jullie bevestigen dat er GEEN buitenbundelkosten kunnen ontstaan bij prepaid? Houdt het verbruik op op het moment dat de bundel op is?

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 July 2020, 09:20

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7

Ik durf het niet met een volle 100% zekerheid te zeggen, maar wel hieraan grenzend, dat je bij Prepaid geen ‘buiten-de-bundel-kosten’ kunt maken. Bundel op = nieuwe aanschaffen.

Wat WEL kan is buiten-de-bundel-belkosten. Deze kunnen worden gemaakt, omdat een eenmaal begonnen uitgaand gesprek niet wordt afgebroken, zodra tijdens het gesprek de bodem van de belbundel is bereikt. Dit is volgens mij niet het geval bij een internetsessie. Deze wordt wel afgekapt bij het bereiken van de bodem van de databundel.

Maar, laten we even een reactie van een moderator (= Simyo medewerker) afwachten die wellicht mijn verhaal kan bevestigen.

Wanneer de internet bundel op is betaal je de as--you-go tarieven. Dus €0,10 per minuut/sms en €0,15 per MB. Dit gaat van het beltegoed af.

Verbruik stopt dus niet automatisch wanneer de bundel op is.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/prepaid-internetbundels-120?c=421

Om te data te kunnen gebruiken heb je wel een positief saldo nodig, anders is al het verbruik van de simkaart geblokkeerd.

Reputatie 7
Badge +9

Ik durf het niet met een volle 100% zekerheid te zeggen, maar wel hieraan grenzend, dat je bij Prepaid geen ‘buiten-de-bundel-kosten’ kunt maken. Bundel op = nieuwe aanschaffen.

Je gaat dan verder tegen pay-as-you-go tarieven. Dus €0,10 per minuut/sms en €0,15 per MB.

Er is maar 1 prepaid-bundel waar je dat niet kunt krijgen: “Onbeperkt MB's (lage snelheid)”, want daar gaan de MBs niet op.

Bij prepaid kun je in principe niet onder de 0 euro beltegoed komen. Wel tijdelijk, maar dat wordt dan volgens mij weer netjes door Simyo tot 0 aangevuld. Dus je ergste wat kan gebeuren is dat het beltegoed naar 0 gaat nadat de bundel op is.

Ik raad preventief deze blog aan.

 

Reputatie 7

@Friesian en @Groentjuh Bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Chrisholst,

 

Wat Groentjuh en Friesian aangeven klopt inderdaad. Als de internetbundel op is verbruik je internet vanuit je beltegoed. 

 

Thanks mannen!

 

Groetjes,

Daisy

 

Reageer