.

Beantwoord

Ik krijg geen goed werkende internetverbinding. Ik kan wel uploaden, maar niet downloaden. Wat nu?

  • 24 May 2017
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Badge
Ik krijg het niet voor elkaar om een werkende internet verbinding te verkrijgen.
Door de gratis 1000mb leek met het een goed idee om het eens te proberen, maar ik zie alleen het pijltje upload knipperen.
Ik kan zien dat ik verbonden ben met het Simyo netwerk, Ik heb alle (netwerk) instellingen voor de Samsung S5 mini tig keer nagelopen vernieuwd, opnieuw opgestart, ect, Ook instellingen van andere Samsung telefoons geprobeerd, maar niets werkt. Data staat ingeschakeld op de telefoon als zowel via de Simyo site. Dit is op 3G en H+, maakt geen verschil
icon

Beste antwoord door Samantha 25 May 2017, 11:09

Bekijk originele reactie

8 reacties

Op je mijn Simyo staat internet aan. APN staat goed..... https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/device/samsung/g800f-galaxy-s5-mini/topic/internet/handmatig-instellen/1

De laatste software staat op je toestel?
Doe eens een kruistest. Jouw sim ander toestel.... andere sim jouw toestel.
Badge +7
Hoi xilence,

Wat jammer dat je je internet niet werkend krijgt! Ik kan goed begrijpen dat je graag die gratis 1000 MB wilt uitproberen.

Ik zie dat je instellingen op je simkaart juist staan. Toch heb ik je internetinstellingen voor de volledigheid een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe internetverbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk krijg je daarna wel een goed werkende internetverbinding.

Mocht dit niet het geval zijn, raad ik je aan om de APN instellingen nogmaals goed na te lopen. Dit kun je doen met behulp van de toestelhulp op onze website.

Als dat ook niet werkt, kun je het beste de tip van Friesian opvolgen en een kruistest uitvoeren. Zo kunnen we zien waar de oorzaak hiervan ligt: bij je simkaart of bij de instellingen van je telefoon. Dan kunnen we je daarna beter helpen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Friesian, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Badge
Tja, toeval of niet?
Ik had niet zo gauw een 2de toestel bij de hand zodat het ff duurde. Simkaart dus in een ander toestel gedaan en waarachtig, ik kon internetten!! Bij 'mobiele Netwerken/namen toegangspunten' stond alleen een KPN APN. Daarvan de instellingen precies over genomen. Deze is op enkele punten na (MMS, MMsS-Proxy, MMS-poort enType toeganspunt precies hetzelfde als van Simyo. En voila, Internet op de S5 mini. Alleen lees ik nu dat er een reset is gedaan dus welke van de 2 het ei van columbus was blijft te raden, Iig het werkt het nu.. Alleen de maand loopt nu op zijn eind, dus heb ik er weinig aan gehad.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Xilence,

Ah, wat goed om te zien dat je het nu wel voor elkaar hebt gekregen. Of het nu de instellingen of de reset is geweest, laten we even in het midden. Het belangrijkste is dat jouw probleem opgelost is. Het is natuurlijk wel jammer dat je weinig aan je gratis bundel hebt gehad. Zal ik het volgende met je afspreken? Op 1 juni zorg ik er voor dat er in de ochtend een extra 1000MB bundel gratis wordt klaargezet. Een cadeautje 🙂 Omdat ik deze zelf niet voor je kan activeren, zal jij dat zelf nog even moeten regelen via Mijn Simyo. Zodra je inlogt, zie je in je overzicht een tegel staan met daarop een cadeautje om uit te pakken. Als je hierop klikt zal de 1000MB actief worden.

Let erop dat je in de nacht van 31 mei op 1 juni even je internet uitzet. Zo voorkom je kosten in de tijd tussen de 2 bundels 🙂 Je kunt de optie in je telefoon uitzetten of via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Daar zet je dan 'internet op je mobiel' uit. Je kunt de optie weer aanzetten nadat je zelf jouw 1000MB cadeau hebt aangezet. Laat je weten of je dit wat vindt? Dan plan ik het in voor 1 juni!

Groetjes,
Angela
Badge
Hallo Angela.

Dat vind ik een prima plan. Wat een top service van Simyo. Bedankt!

Groetjes,
Lonneke
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Xilence,

Namens Angela heel graag gedaan! :D

Ik wens je alvast een hele fijne dag toe.

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo.

Helaas kan ik geen 'cadeau' tegel vinden op het overzicht van 'mijn Simyo'

Hoi Xilence,
Op 1 juni zorg ik er voor dat er in de ochtend een extra 1000MB bundel gratis wordt klaargezet. Een cadeautje 🙂 Omdat ik deze zelf niet voor je kan activeren, zal jij dat zelf nog even moeten regelen via Mijn Simyo.
Groetjes,
Angela


Vriendelijke groet,
Loneke
Reputatie 7
Badge +10
Hi Loneke,

Mijn excuses, de 1000 MB's waren nog niet geactiveerd. Nu wel! Als jij inlogt op Mijn Simyo (op een PC, dus niet via de App), dan zie je wel een cadeau-tegel. Daar kun je je 1000 MB's aanpassen. Deze 1000 MB's zijn alleen in juni geldig, dus als je daarna niet meer wilt kunnen internetten, kun je je internetoptie weer uitzetten. Hieronder vertel ik je daar meer over.

Let je er namelijk op dat je internetoptie nu uitstaat? Dat betekent dat je nu niet kunt internetten, met of zonder bundel. Je kunt deze optie aanzetten door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Als je 'm aan hebt gezet, kun je internetten. Zodra de maand juni afgelopen is, kun je de optie weer uitzetten.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Jihane

Reageer