.

Beantwoord

Kost het data uit de bundel als je streamt via wifi?

  • 15 November 2019
  • 2 reacties
  • 345 Bekeken

Badge

Wil vandaag via live streaming schaatsen kijken op mijn telf. Doe dit via WiFi. Gaat dat van je bundels af?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 November 2019, 14:16

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Wifi-verkeer gaat niet van je bundels af. Wifi staat los van Simyo’s aansluiting. Wel is het belangrijk om te realiseren dat de hedendaagse smartphones vrijwel zonder onderbreking van de stream van wifi naar 2g/3g/4g kunnen overgaan als de wifi-verbinding niet goed genoeg is aldus de smartphone.

Ik zou dat ook aanraden om voor de zekerheid mobiel internet uit te zetten via in ieder geval de smartphone en eventueel ook via Mijn Simyo. Op die manier kan het niet fout gaan dat je ineens toch over 2g/3g of 4g de stream zit te kijken.

Dit blog bevat nog meer tips om te voorkomen dat je eventueel door je databundel gaat. Kijk deze ook even na en pas ze waar mogelijk toe. Liever een maatregel extra, dan een hoge rekening door veel buiten de bundel verbruik, toch?

Reputatie 4
Badge +4

Hey Nicos,

 

Welkom op het Simyo forum!

Groentjuh heeft helemaal gelijk. 3- en 4G staat los van je internetverbinding van je wifi. Maar je toestel kan makkelijk overschakelen tussen wifi en 3- en 4G. Dus hou daar rekening mee :) Dus bekijk lekker de wedstrijd. Je kan voor de zekerheid je 3- en 4G uitschakelen op je mobiel als je gaat streamen. Dan maak je zeker geen extra kosten.

@ Groentjuh: Je bent mij weer voor! Dank je wel :grinning:

 

Groeten,

 

Ouael

 

 

 

Reageer