.

Beantwoord

Klopt het SMS'je dat ik heb gekregen over mijn datalimiet?

  • 21 August 2016
  • 5 reacties
  • 227 Bekeken

Badge
Hallo,

Mijn vrouw kreeg in de vakantie ineens een sms van 1330 met de volgende tekst:

Uw datalimiet van EUR 60.50 is bereikt. Wilt u doorgaan? SMS 'JA' naar 1330. Het tarief voor data is 0.06 EUR/MB. Wilt u de datalimiet volledig uitschakelen? SMS 'datalimiet uit' naar 1330.

Als je op internet inlogt of via de app van Simyo kijkt, staat gewoon dat er nog 873 tegoed van 1000MB is, en dat de kosten buiten de bundel 7,56 euro zijn..


Wat is hier aan de hand? SPAM??

Ik hoop dat iemand hier een verklaring voor heeft en dat er niet daadwerkelijk dik 60,- in rekening wordt gebracht voor ca. 130MB..

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Jihane 22 August 2016, 16:37

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
In het buitenland gelden andere tarieven dan in Nederland. In het buitenland gelden deze bundels NIET. De databundels gelden alleen binnen Nederland.

Afhankelijk in welk land uw vrouw geniet van haar vakantie betaald ze 0,0605 euro per MB (in zone 1) of 5 euro per MB (in zone 2, 3 of 4). Op deze pagina kunt u zien in welke zone welke landen vallen. Uw kunt ook via deze pagina alle tarieven ophalen, die gelden in het land waar uw vrouw vakantie viert.

De bovenstaande SMS waarschuwt uw vrouw dus dat uw vrouw, doordat MBs in het buitenland niet binnen de bundels vallen, inmiddels 60,50 buiten haar bundel heeft besteed. De reden dat u deze 60,50 nog niet terug ziet op mijn simyo is omdat deze SMS wordt realtime gestuurd, terwijl mijn Simyo enkele uren achter loopt.

Wifi netwerken zijn natuurlijk gratis te verbruiken; Data roaming zoals u hierboven kunt lezen niet.

Die verbruikte 130 MB zijn gebruikt binnen Nederland.
Ik vermoed dat dit een fout kan zijn. Simyo heeft, net na ingaan nieuwe EU tarieven, een soortgelijke storing gehad dat mensen onterecht zo'n bericht krijgen. Ik lees nu meerdere berichten hierover zo ook op FB.

Ik zeg niet dat het nu ook een storing is, het is puur een vermoeden.
Badge
Beste Groentjuh,
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat er kosten zijn in buitenland, Daarom hebben we speciaal een app geïnstalleerd (betaalde app) om dit te voorkomen. Ook heb ik van tevoren opgezocht wat de kosten zijn. Ik kan je daarom bij voorbaat aangeven dat dit in ieder geval niet klopt. Ook is dit al 2 dagen geleden via een SMS gestuurd. De Simyo app loopt inderdaad iets achter, maar niet zoveel..

Beste Raytje,
Bedankt voor je reactie. Ik ga er inderdaad vanuit dat het een foutje is. Moeten wij dit nog even melden morgen via telefoon? Zodat dat gecheckt kan worden?

Alvast bedankt.
Nee hoor, een moderator van Simyo zal vanzelf jouw bericht hier oppakken. Hou gewoon je topic in de gaten 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Markjohan,

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over je dataverbruik! Ik heb je aansluiting er meteen bij gepakt, en ik zie dat je buitenbundelkosten € 12,32 bedragen. Dit komt door internetten in het buitenland. Je reguliere bundels zijn namelijk in het buitenland niet geldig - je betaalt daar € 0,06 per MB. Je kunt dat SMS'je als niet-verzonden beschouwen! Dit is slechts een bug in het systeem - er wordt nog gerekend met de oude tarieven, waardoor onterecht dergelijke berichten uitgezonden worden.

Ik zal dit doorgeven aan de technische afdeling! Dit is niet de bedoeling natuurlijk.

Geen zorgen dus! Niets aan de hand 🙂

Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?

@ Groentjuh en Raytje: Dank voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer