.

Beantwoord

Kan mijn data uitgeschakeld worden als mijn bundel opraakt?

  • 20 November 2017
  • 14 reacties
  • 339 Bekeken

Badge
Een week geleden is gebeurd waar ik al bang voor was mijn zoontje heeft bij vrienden ipv op hun wifi lekker youtube films of zoiets bekeken met de telefoon van mijn vrouw (andere dan waar ik nu mee inlog maar wel onder ook mijn naam).
Met als gevolg 175,- buiten de bundel op de telefoon zelf wel een sms maar ik zag thuis pas middels een mail dat de telefoon geblokkeerd was bedankt daarvoor.
Ik heb meteen betaald zodat de telefoon weer bruikbaar was.
Omdat ik zo boos was op mijn vrouw en kinderen heb ik op de site van simyo data uitgezet, dan maar geen 4G dacht ik.
Ik heb het al eens eerder gevraagd maar geloof dat het niet mogelijk is maar ik zou graag willen data op 4g uit.
Nu ik wat rond kijk om mijn 3 abonnement bij een andere provider onder te brengen zie ik dat een aantal providers buiten de bundel de snelheid verlagen maar geen extra kosten berekenen is zoiets ook mogelijk.
Wat mij overigens wel wat stoort is dat data buiten de bundel niet iets duurder is maar heel veel duurder zodat bv 1 gig niet een tientje kost maar 150 euro kan dat ook niet anders.

M.v.gr Harold van Linde
icon

Beste antwoord door Ray 21 November 2017, 10:11

Bekijk originele reactie

14 reacties

Heb je gecontroleerd of de 4G (verplicht) telefoons, merk en type, op de whitelist staan? Anders kan Tele2 de aansluiting(en) blokkeren
@Ray ik heb de indruk dat onavo count minder of niet meer ondersteund wordt voor Google play.
Nu je het zegt @Friesian.

Vergeet Onavo, 3G watchdog is er ook één die gebruikt kan worden. Ik ben zeer content met My Data manager.
Badge
Hoi,

Ik snap dat dat het handig is om appjes daarvoor te gebruiken alleen mijn ervaring is dat als de telefoon buiten wifi bereik is dan vraagt hij toestemming om via 4g data binnen te halen helaas letten onze kinderen daar niet echt op en gaan akkoord,
Ik heb het opgelost door de 3 abonnementen nu onder te brengen bij tele2 waar data onbeperkt is en abonnement per maand mogelijk is,
Wat mij wel nog verbaasd is dat ik nu op het forum lees dat er mensen zijn die of het wordt kwijt gescholden of een tegemoetkoming wordt aangeboden in kosten buiten de bundel.
Dat vindt ik nogal al raar omdat het ten alle tijden eigen schuld is en dat het nogal een scheve verhouding wordt.
Zoiets wordt mij niet aangeboden ik moet gewoon meteen betalen wat overigens wel terecht is maar voor mij wel de doorslag geeft om meteen een andere provider te zoeken.
Waarom wordt het soms wel kwijtgescholden en anderzijds niet?
Ik moest direct betalen want de telefoon werkte niet meer.
Maar nogmaals het is eigen schuld en daarom even goeie vrienden.

Gr Harold van Linde
Badge
Heb je gecontroleerd of de 4G (verplicht) telefoons, merk en type, op de whitelist staan? Anders kan Tele2 de aansluiting(en) blokkeren

Nee had ik niet gedaan maar nu net wel gelukkig staan alle drie telefoons erbij.
Bedankt voor de tip.
Bij Simyo is het zo dat je als klant ten alle tijden op internet moet kunnen. Dit kan zonder bundel tegen het hoge tarief. Of in combinatie met de gekozen bundel tegen het gereduceerde tarief. Keuze aan de klant. Een plafond heeft Simyo dan ook niet. Sommige telefoons hebben een ingebouwde data meter waar je dit wel kan instellen. Anders zijn er nog apps te downloaden zoals My Datamanager of Onavo count.

Wat mij overigens wel wat stoort is dat data buiten de bundel niet iets duurder is maar heel veel duurder zodat bv 1 gig niet een tientje kost maar 150 euro kan dat ook niet anders.


Verschil is inderdaad hoog maar dat mag en kunnen klanten van te voren weten. Simyo is daar namelijk zeer transparant over. Het is dus niet iets nieuws. Providers zijn vrij om deze tarieven te hanteren i.v.m. marktwering.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Luna-Linde,

Jeetje, dat is schrikken!

Ontzettend balen dat er zulke hoge kosten zijn gemaakt buiten de bundel. Ik kan mij voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor jullie is. :(

Op het moment dat je internetbundel opraakt sturen wij hier een waarschuwingssms over. In deze sms staat dat je extra MB's bij kunt kopen om hoge kosten te voorkomen. Wanneer je door blijft internetten, dan brengen wij de gebruikelijke buiten bundel kosten in rekening. Dit is 15 cent per MB.

Het is helaas niet via ons mogelijk om een datalimiet in te stellen, waarna je internetverbruik wordt stopgezet. Gelukkig heb je deze optie wel op je eigen telefoon (Android) of door middel van een App te downloaden zoals Ray aangaf. Wij hebben hier een uitgebreide blog over geschreven. Kijk je hier even naar?

@ Ray en Friesian, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Bedankt voor de antwoorden jammer dat het niet mogelijk is, ik ga op zoek naar een provider waar dat wel kan.

Groet Harold
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Harold,

Jammer om te lezen dat je wilt overstappen. Ik kan me wel voorstellen dat je graag een datalimiet wilt instellen in het geval van kinderen die de telefoon gebruiken. Mocht je toch bij ons willen blijven, bekijk dan nog even de mogelijkheden om een datalimiet via je telefoon in te stellen zoals hierboven is genoemd.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els
Reputatie 6
Badge +5
Hi Harold,

Ik kan begrijpen dat je kinderen wat minder oplettend zijn qua data verbruik. Het klopt dat wij wel eens een datacoulance geven aan klanten die buiten de bundel internet hebben gebruikt. Dit gebeurt zeker niet altijd en nooit meer dan één keer per nummer. We bekijken de situatie per persoon en beslissen vanuit daar wat de beste stap is. Ik zie dat je ons nog niet hebt laten weten bij welke aansluiting deze hoge kosten zijn ontstaan. Als je dit in een persoonlijk bericht naar mij wilt doen dan wil ik nog wel voor je aan de slag 🙂 Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Niels
Badge
Hallo Niels,

Erg aardig van je maar is niet nodig, ik vindt het gewoon ons eigen schuld.
Leek mij wel een handige oplossing voor dit soort problemen gewoon data uit als bundel op is.

Gr Harold
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Luna-Linde,

Aah, daar heb ik alle begrip voor.

Mocht je toch meer informatie willen, dan kun je ons gerust laten weten om welke aansluiting het gaat.

Alvast een prettige dag toegewenst!

Groetjes,
Asma
Hoi,
.... ( lang verhaal)
Gr Harold van Linde


Bij mij is deze ook kwijtgescholden (ook zo'n idioot bedrag; waarvoor mijn knietjes nog steeds zeer doen voor het danken).

Ik kreeg de bewuste sms terwijl ik lag te slapen... de iOS update werd vrolijk doorgedownload (of weet ik wat voor vaags er in de achtergrond draaide)....

Nu heeft kind1 ook een telefoon* en inderdaad, dat gaat onvermijdelijk ook een keer een hoop geld kosten. Ondanks dat Simyo een topprovider is, is het op dit punt een tobprovider. Harde datalimiet is echt niet raar. Verschuilen achter 'marktwerking' is niet van deze tijd.

Maar goed. Ergens een familiebundel gaan zoeken.

Kind1 heeft mijn oude iPhone4. Heel veel apps werken daar niet meer op. Maar hij mag zelf nog even doorsparen voor een hipper model....
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Snowjunk,

Zo'n hoge rekening is natuurlijk nooit leuk! Natuurlijk snap ik dat je graag een dataplafond zou instellen om dit te voorkomen. Mocht dit in de toekomst wel mogelijk worden bij ons, dan communiceren we dat uiteraard direct! 🙂

Voor nu is het handig om onze tips door te nemen, om dit soort kosten te voorkomen. Hier lees je er meer over. Helpt dat?

Groetjes,
Els

Reageer