.

Beantwoord

Kan ik whatsappen met verlopen simkaart?


Badge
Ik heb te maken met een telefoon die momenteel in het buitenland wordt gebruikt. Ik kreeg bericht dat de simkaart nagenoeg 6 maanden niet was gebruikt en dus stond te "verlopen". Na alles goed ingesteld te hebben (account en telefoon) lijkt roaming vooralsnog aldaar toch moeilijk in te stellen. In ieder geval lukte het nog niet om een sms te versturen. Omdat het onderhouden van contact toch wel belangrijk is vraag ik me af of WhatsAppen mogelijk blijft ook als de simkaart niet meer werkt voor internetten, bellen en sms'en.

Voor alle duidelijkheid: Het account is ingesteld op internet en bellen in het buitenland "aan" en de telefoon is bij mobiele data en roaming ook ingesteld op "aan". We hebben nog een weekje respijt dus misschien lukt het nog wel binnen de termijn maar ik was toch benieuwd naar het antwoord op deze vraag.
icon

Beste antwoord door Ray 22 May 2019, 13:46

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Aanvulling: Uiteraard WhatsApp met gebruik van wifi.
Whatsapp staat los van je simkaart. Je nummer is enkel gebruikt ter activatie en het ontvangen van de activatie sms. Haal je simkaart maar eens uit je telefoon en je zult zien dat je op Wifi kunnen whatsappen.

Er zijn meerdere manieren om je simkaart actief te houden.

Hoelang is mijn beltegoed geldig? (Prepaid)

Het beltegoed op je Prepaid simkaart is onbeperkt geldig zolang je simkaart actief is. Je simkaart houd je actief door minimaal één keer per half jaar tenminste één van onderstaande acties uit te voeren:
  • Een uitgaand gesprek te voeren.
  • Een sms te sturen.
  • Verbinding te maken met mobiel internet.
  • Een internetbundel te kopen.
  • Je beltegoed op te waarderen.
Wat gebeurt er als ik dat niet doe?
Heb je vijfenhalve maand je simkaart niet gebruikt voor één van bovenstaande acties? Dan sturen we je een e-mail ter herinnering. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Internetbundel
Heb je een internetbundel van een maand aangezet? Dan is deze direct geldig. De maandbundel is precies één maand geldig. Zet je de bundel op 20 juli aan, dan is deze tot 20 augustus geldig.


https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoelang-is-mijn-beltegoed-geldig-prepaid-243
Badge
Hoewel het niet direct een antwoord op de vraag is. Toch bedankt. De laatste mogelijkheid (beltegoed opwaarderen) wist ik niet dus als het echt spannend wordt dan kan ik dat nog doen.
Badge
Achteraf wel gelezen dat je WhatsApp met Wifi kan blijven gebruiken bij een "verlopen" simkaart maar dat providers deze nummers naderhand opnieuw uitgeven. Dan schijnt WhatsApp ook te stoppen op de niet meer actieve simkaart. Ik weet niet of het opnieuw uitgeven van een nummer ook bij Simyo speelt.
Achteraf wel gelezen dat je WhatsApp met Wifi kan blijven gebruiken bij een "verlopen" simkaart maar dat providers deze nummers naderhand opnieuw uitgeven. Dan schijnt WhatsApp ook te stoppen op de niet meer actieve simkaart. Ik weet niet of het opnieuw uitgeven van een nummer ook bij Simyo speelt.

Hergebruik 06 nummers gebeurt maar gaan enkele maanden over heen.
Reputatie 7
Badge +9
Whatsapp blijft werken, maar zodra het nummer uitgegeven wordt, dan heb je een probleem. Dan kan iemand je account vrij letterlijk overnemen!

Het is dan eigenlijk ook alleen maar aan te raden om je nummer actief te blijven houden voor whatsapp.
Badge
Allemaal bedankt voor de info. Het is me nu allemaal duidelijk. Ik ga sowieso het nummer actief houden. Wat mij betreft kan dit item gesloten worden.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Tomtom707,

Welkom op het Simyo forum!

Zoals al is aangegeven door Ray en Groentjuh is het verstandig om je nummer niet te laten verlopen. Dat zou natuurlijk zonde zijn. Om dit op te lossen heb ik zojuist 1 cent toegevoegd aan het beltegoed. Het systeem ziet dit als een opwaardering zodat deze weer 6 maanden actief zal blijven! :D

Laat het vooral even weten als je hier nog vragen over hebt.

Groetjes,

Kevin
Badge
Hoi Kevin,
Geweldig zo'n service.
Alle zorgen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.
Nogmaals dank.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi TomTom,

Graag gedaan namens Kevin! Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten!

Groetjes,
Lu

Reageer