.

Beantwoord

Kan ik mijn telefoon gebruiken als hotspot voor een computer?


Ik wil via mijn smartphone internetten op een pc. Is dat mogelijk.

Met vriendelijke groeten A. Maat
icon

Beste antwoord door Jihane 30 June 2016, 15:03

Bekijk originele reactie

13 reacties

Ligt er aan of er tethering mogelijk is via je telefoon. Dus bijvoorbeeld telefoon als mobiele hotspot voor de laptop. Deze optie zit niet op alle smartphones. Dus ff checken voor jezelf bij instellingen van je telefoon.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tomaat2,

Welkom op het Simyo Forum!

Dat hangt, zoals Friesian al zegt, echt helemaal af van je toestel. Sommige telefoons ondersteunen die zogenoemde 'hotspot'-functie wel, maar andere toestellen beginnen er niet aan. Welke telefoon heb jij?

Ik wil je nog wel even waarschuwen voor deze functie. Als jij je telefoon op 3G (of 4G) zet en vervolgens via je PC gebruik hiervan gaat maken, slokt dat waarschijnlijk veel sneller je MB's op. Op een computer gaat het internetten toch veel sneller en effectiever. Op die manier worden meer pagina's geladen en verbruik je meer MB's. Dit kan leiden tot buitenbundelkosten. Het is een erg leuke functie (als je toestel dit ondersteunt), maar ik raad je aan om voorzichtig ermee te zijn.

Laat je even weten welke telefoon je hebt? Dan kunnen we uitzoeken of je gebruik kunt maken van deze functie!

@ Friesian: Ja, klopt helemaal! Thanks!

Groetjes,
Jihane
Beste mensen bedankt voor jullie reactie. ik heb een Samsung Galaxy modelnummer GT-18190.

groetjes
Aart
Beste tomaat2, Aart.

Ik kan al de blijde boodschap verkondigen. Yes you can...De foon als hotspot gebruiken.
Maar wees beducht voor mogelijke kosten, lees dus goed de reactie van de moderator nog eens Door.

Suuk 6
Een fillumpie ter info.

Reputatie 7
Badge +7
Zoals anderen ook al opgemerkt hebben: denk aan je verbruik. Als je PC Windows 10, een servcie pack of een andere set updates gaat binnenhalen loopt dat heel sterk op.
En ook als je prepaid hebt kan dat leiden tot een negatief beltegoed.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tomaat2,

Zoals je ziet, is het zeker mogelijk om van jouw telefoon een hotspot te maken 🙂 Het filmpje wat Friesian met je deelt vertelt eigen alles! Gaat dit lukken?

@Friesian, bedankt voor het duidelijke filmpje!

@Wimj12, bedankt voor de extra waarschuwing. Het is niet verkeerd om, dit nog eens aan te kaarten :)

Groetjes,
Angela
Beste mensen nog bedankt, ik heb nu internet, maar problemen met het versturen van mijn veilingbrieven voor Flora Holland, dat gaat via software van de elektronische aanvoerbrief.
Volgens veiling en softwareleverancier heeft dat met een instelling in mijn telefoon te maken.
Wie kan me helpen. Bij voorbaat dank. groeten Aart
Reputatie 5
Badge +9
Hoi tomaat2,

Mooi dat het internet nu werkt. Jammer dat het nog niet helemaal volledig werkt, aangezien je de veilingbrieven niet kan versturen.

Zeiden ze ook welke instelling in je telefoon ze bedoelen? Ik denk dat je bij het kopje beveiliging moet kijken, al kan ik niet precies zeggen welke instelling je precies moet hebben.

Groetjes,
Caspar
Caspar bedankt voor fe reactie. Ben er achter gekomen dat het niet aan mn telefoon ligt maar aan mn abonnement. Geeft maar 20 Mbps en dat moet minimaal 120 zijn om de brief weg te krijgen. Simyo kan me daar niet aan .helpen. Dus n andere aanbieder. Ik kwam er achter door het toestel van n vriend. Zonder probleem ging de brief weg
De vraag is kan mijn smart phone 3 of 4 G aan. Ik heb n Samsung S3 mini
Groetjes Aart
Reputatie 5
Badge +9
Hoi tomaat2,

Mooi dat je erachter bent waar het aan ligt. Wel jammer natuurlijk dat het met jouw huidige internetverbinding niet lukt. Ik heb het ook even nagekeken, maar jouw Samsung S3 mini kan helaas geen 4G aan :(

Groetjes,
Caspar
Bedankt Caspar. Groetjes Aart
Reputatie 3
Badge +5
Namens Caspar, enorm graag gedaan!

Groetjes,
Ilias

Reageer