.

Beantwoord

Kan ik mijn internet uitschakelen als mijn internetbundel opraakt?

  • 25 November 2017
  • 2 reacties
  • 498 Bekeken

Waarom is het niet mogenlijk om de data automatisch uit te schakelen wanneer deze op is? Ik houd mijn verbruik altijd goed in de gaten via de Simyo app om hoge kosten te voorkomen. Nu had ik gister nog 300mb en probeerde ik hier tot het einde van de maand mee te doen zodat ik geen extra €5 bundel hoefde te nemen. Blijkt dat mn telefoon niet met de Wifi verbonden was toen ik thuiskwam. ~15 min later kijk ik op mijn telefoon en zie ik een sms van simyo dat ik mijn bundel heb overschreden. Direct een bundel van 5euro 500mb genomen maar wel mooi extra kosten van 30 (!) Euro. Waarom kan de data niet automatisch worden uitgeschakeld om dit soort kosten te voorkomen? Geeft mij het idee dat Simyo er op uit is om op deze manier klanten bewust op de kosten te jagen!
icon

Beste antwoord door Ray 25 November 2017, 13:41

Bekijk originele reactie

2 reacties

Omdat je bij Simyo altijd kunt internetten. Zonder bundel tegen het hoger tarief, met bundel tegen het gereduceerde tarief.

Tip: Zet data uit als je (denkt) op wifi te zitten.

Dat gevoel is onterecht en nergens op gebaseerd.

Edit: Er zijn wel apps voor zoals My Datamanager.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Keizer_sam,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt. Dat is niet fijn!

Om hoge kosten buiten je bundel te voorkomen, sturen wij je een waarschuwingssms. Deze sms wordt realtime verstuurd zodat jij je internet gelijk kunt uitschakelen. Helaas kunnen wij je internet niet uitschakelen wanneer je bundel op is. Er zijn namelijk ook klanten die gewoon door willen blijven internetten.

Als je er zeker van wilt zijn dat je niet door kunt internetten wanneer je bundel opraakt, dan is het aan te raden om My DataManager te downloaden zoals Ray voorstelt. Op deze manier wordt je internet vanzelf uitschakelt wanneer jij je limiet hebt bereikt. Meer informatie vind je hier.

Laat je het weten als je meer vragen hebt?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer