.

Beantwoord

Kan ik eenmalig een internetbundel aanschaffen voor mijn abonnement?

  • 18 April 2019
  • 2 reacties
  • 278 Bekeken

Badge
Ik vertrek medio mei 2019 voor 6 weken naar Scandinavië (Zweden, Noorwegen en Finland). Ik heb een simpel abonnement voor 200 belminuten (Simyo compleet ivm abonnement KPN). Ik wil daar nu tijdelijk een internetbundel bijkopen, maar na afloop dus wel weer ongewijzigd terug kunnen naar mijn oude abonnement voor € 3,00 p.m. Is dat mogelijk en zo ja, hoe doe ik dat?
icon

Beste antwoord door Ray 18 April 2019, 11:50

Bekijk originele reactie

2 reacties

Op je startpagina van MijnSimyo kies je voor "Bundels aanpassen". Daar kies je de gewenste internetbundel en laat je de bel/sms bundel ongemoeid. Als je nooit eerder een internetbundel hebt gehad van Simyo gaat deze direct in. Ik zou het in dat geval dan pas doen op de dag van vertrek. De bundel loopt een maand. In de 2e maand zet je de bundel weer op 0 (doe dit voor het einde van die maand). Aan het einde van die maand stop je internetbundel.

Veel plezier in Zweden, Noorwegen en Finland.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Liefsteen,

Zo dat is een leuk vooruitzicht! :)

Wat Ray zegt klopt helemaal (bedankt daarvoor)! In Mijn Simyo of de Simyo app, klik je op bundels aanpassen en kies je alleen een internetbundel. Een kleine aanvulling: je kunt elke maand één keer je internetbundel aanpassen. Elke wijziging gaat van kracht op de eerste van de nieuwe maand. Dus als je jouw internetbundel maar 1 maand wilt gebruiken, kun je 'm in diezelfde maand ook weer deactiveren.

Als je nog geen internetbundel hebt, is het activeren van een internetbundel dus géén aanpassing. Alleen het verhogen, verlagen of deactiveren van je internetbundel. Voorbeeld:

-Je activeert je internetbundel op 19 april 2019, de internetbundel gaat direct in en loopt tot 30 april 2019. Een nieuwe internetbundel ontvang je vanaf nu elke maand. Je besluit toch dat je vanaf 1 mei geen internetbundel meer nodig hebt. Op 30 april (vóór het einde van de maand) klik je op bundels aanpassen en kies je voor 'Geen bundel' bij internetbundel. Op 1 mei heb je geen internetbundel meer.

Wil je er meer maanden gebruik van maken? Dat kan! Deactiveer je de internetbundel dan in de maand dat je het nog gebruikt. Vanaf de 1e van de nieuwe maand heb je geen internetbundel meer.

Vergeet trouwens ook niet om de instellingen voor het buitenland aan te zetten. Vaak helpt het ook nog om je toestel klaar te stomen voor internetverbruik in het buitenland: Toestelhulp.

Veel plezier inderdaad in Scandinavië! Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag :)

Groetjes,
Lu

Reageer