.

Beantwoord

Kan ik een simyo simkaart gebruiken voor een wifi buddy?

  • 22 May 2020
  • 5 reacties
  • 904 Bekeken

Ik heb een wifi buddy gekocht, soort dongel. voor gebruik van de laptop op afgelegen plekken, camping, natuur in etc. Dit zodat ik  online kan werken op "vakantie" locaties.

ik heb een prepaid simyo, 2 gig voor 12.50. ik neem geen abonnement ivm langdurig verblijf in het buitenland.

Is het verstandig om een aparte prepaid internet aan te schaffen of kan ik dit prima doen met mijn eigen prepaid kaart en de data bundels van prepaid? (hoef niet perse gebeld te worden).

Thanks!

icon

Beste antwoord door Daisy 23 May 2020, 12:35

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Naar welk buitenland ga je?

waar ik de wifi buddy wil gebruiken is voornamelijk EU, nederland. 

In het andere buitenland, indonesie, koop ik dan een locale prepaid sim.

als ik op mijn eigen prepaid simyo kan in telkens de wifi buddy en data bundels opwaardeer als ze opraakt, kan dat?

 of bestaat er een speciale dongel/wifi simcard met gunstigere tarieven dan de normale sim?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Danj,

 

Je kan hiervoor prima je eigen prepaid simkaart voor gebruiken. Het zou eventueel handig zijn om aparte prepaid simkaart hiervoor te gebruiken zodat je het verbruik kan onderscheiden. 

 

Ik wil er wel bij zeggen dat onze simkaarten zijn gemaakt voor smartphones en niet perse andere apparaten, het is dus niet gegarandeerd dat het werkt.

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7
Badge +9

waar ik de wifi buddy wil gebruiken is voornamelijk EU, nederland. 

In het andere buitenland, indonesie, koop ik dan een locale prepaid sim.

als ik op mijn eigen prepaid simyo kan in telkens de wifi buddy en data bundels opwaardeer als ze opraakt, kan dat?

 of bestaat er een speciale dongel/wifi simcard met gunstigere tarieven dan de normale sim?

 

Er bestaat ook een andere oplossing. Hiermee betaal je binnen de EU in de meeste landen €0.01 per MB, ongeveer hetzelfde wat je met een Simyo internet bundel van 1000 of 2000MB kwijt bent. Maar in tegenstelling tot een Simyo prepaid internetbundel is je gekozen bundel een heel jaar geldig. In Indonesië kost internet €0.02 per MB terwijl het tarief bij Simyo maar liefst €5 per MB bedraagt. Daar staat wel tegenover dat je eenmalig in een WiFi apparaatje moet investeren, na aftrek van de bundel die je er bij krijgt komt dit op ruim €75. Maar als je langdurig op reis gaat met name in Indonesië en op een simpele manier van mobiel internet gebruik wilt kunnen maken zonder alsmaar van simkaart te moeten wisselen is dit misschien iets om te overwegen.

Reputatie 4
Badge +4

Hey Scotsman,

 

Super handige tip! Thanks voor het delen 😄

 

Groetjes,

Ouael

Reageer