.

Beantwoord

Kan ik een dataplafond instellen?

  • 8 January 2017
  • 11 reacties
  • 1785 Bekeken

Kan ik de internetbundel zo instellen, dat deze blokkeert bij overschrijding.
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 January 2017, 07:28

Bekijk originele reactie

11 reacties

Niet via Simyo wel via je telefoon. Bijvoorbeeld gegevensgebruik, of een data monitor app zoals Onavo Count.

https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/

Zet wel bij gebruik wifi mobiel data uit, er zijn talloze topics te vinden over problemen door teveel vertrouwen in de wifi.
Super bedankt voor de snelle reactie, duidelijk.

Dataverkeer monitoren kent ook vertragingen:
Let op: je verbruik in het buitenland wordt met vertraging verwerkt. Je ziet het dus niet meteen terug op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app.

Toch zou het fantastisch zijn dat de zeer klantvriendelijke Simyo een knop in Mijn Simyo opneemt die je kunt aanzetten om alle dataverkeer te stoppen bij overschrijding. Blijf nu terughoudend voor internetbundels.
We zijn beiden supervroeg actief. 🙂 Graag gedaan!

Ik ben het geheel met je eens, een topic van mij gaat daarover.
https://forum.simyo.nl/internet-62/pollwelke-bescherming-zouden-jullie-waarderenwillen-tegen-hoge-datakosten-27919

Vandaar mijn advies van de telefoon, die registreert rechtstreeks. Al ben ik ook meer geneigd naar deze extra service vanuit de provider, nooit een geheim van gemaakt. Maar dan nog zelfs als er iets is dan gebruik ik zelf ook Onavo bijvoorbeeld. Ik wil zelf ook aan de knoppen zitten, een stukje medeverantwoordelijk.

Die knop om alle dataverkeer bij overschrijding te stoppen is er wel maar ook als je geen data verbruikt is er die. Het is geen dataplafond knop.
Prachtig initiatief, heb gestemd: Dataplafond.

Gr.
Nog een paar opmerkingen voor de volledigheid.
Simyo geeft een waarschuwing voor datagebruik 80 en 100%, deze komen rechtstreeks van het netwerk, realtime.
Je kunt bijtijds mocht de gekozen internet bundel te klein zijn voor 5 eur 500 MB bijkopen die tot het eind van de maand geldig zijn.
Top Friesian, welkome aanvullingen.

Fijne zondag.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Anitat.

Welkom op het Simyo forum.

Wat leuk dat je nadenkt over het activeren van een internetbundel! Een dataplafond is instellen is op dit moment niet mogelijk, maar je ontvangt van ons wel een real-time sms op het moment dat je databundel voor 80% en 100% is opgebruikt.

Je kunt er vervolgens zelf voor kiezen om je internetoptie uit te zetten via Mijn Simyo >Instellingen >Netwerkinstellingen.

Goed dat je op de poll van Friesian hebt gestemd! Als hierin iets verandert, laten we het uiteraard weten

Groetjes,
Sean

@Friesian, hartelijk dank voor je antwoord!
Ik ga het abonnement van mijn dochter oversluiten naar een andere provider omdat Simyo geen dataplafond heeft. Dit heeft nu te vaak tot overschrijding geleid.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anniek75,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je het abonnement van jouw dochter bij ons gaat opzeggen 😞

Het klopt dat wij geen dataplafond aanbieden. Dit 'bestaat' technisch gezien niet voor onze bundels. Natuurlijk is het mogelijk om dit te ontwikkelen, maar daar is niet voor gekozen. Bij Simyo ben jij 'Baas in eigen bundel'. Jij zit zelf aan het stuur en bepaalt dus ook zelf hoeveel data je wilt gebruiken. We blokkeren je dus ook niet als je meer data gebruikt dan je bundel toelaat.

Omdat we wel weten dat dataverbruik soms onbewust plaatsvindt, proberen we je zoveel mogelijk te helpen met het in controle zijn. Zo hebben we verschillende blogs over het in de gaten houden van je verbruik en hoe je het beste binnen je bundel kunt blijven. We bieden je de mogelijkheid om je verbruik via Mijn Simyo en de Mijn Simyo App in de gaten te houden. Daarnaast krijg je van ons ook een sms'je op 80% en 100% van de bundel. Zo weet je precies waar je aan toe bent.

Is je bundel op? Dan kun je de internetoptie via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen uitzetten. Zo kun je alleen nog gebruik maken van wifi. Het is ook een optie om 500MB bij de kopen voor € 5,- voor de rest van de lopende maand.

Zoals je ziet doen we er zoveel mogelijk aan om je te helpen het dataverbruik binnen de bundel te houden. Ook jij kunt hieraan helpen door bijvoorbeeld de tip van Friesian te gebruiken en een dataplafond in stellen op je telefoon. Er is vaker gevraagd om een dataplafond vanuit Simyo, en we bespreken dit ook op elk moment dat het aan bod komt. Helaas is er op dit moment nog geen zicht op een dergelijke optie. Wie weet dat de toekomst brengt!

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Angela
Mijn dochter is twaalf. Ze is dan dus baas in mijn buidel ....... nee beter een dataplafond.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Anniek75,

Het is te begrijpen dat je dit lastiger vindt om onder controle te houden. Kinderen, hoe slim ze ook zijn met de technologie, zijn zich vaak minder bewust van het verbruik. We zien je liever niet weggaan bij Simyo, maar het is zeker belangrijk om een keus te maken die bij jouw dochter past! Als Simyo dit niet is, helaas 😞 Wie weet zien we jullie terug in de toekomst!

Groetjes,
Angela

Reageer