.

Beantwoord

Kan ik een datalimiet instellen?

  • 11 June 2018
  • 7 reacties
  • 280 Bekeken

Badge
Voor de 2 e maal ben ik voor schut gegaan met mijn data limiet. Nu is het gebeurt in België , het afgelopen weekend. Simyo heeft , las ik achteraf een mail gestuurd , dat ik aan mijn taks zat. Bijna
€ 50 voor niets.
Zou Simyo misschien een stop kunnen zetten bij het bereiken van de 90% grens ? Ik ben 67 jaar en begin hier stevig van te balen. Het gaat mij teveel kosten.
ik weet dat het ALTIJD de schuld van de klant is, maar zonde is het.

Met vriendelijke groet,
B.J.Huttinga.
icon

Beste antwoord door Els 12 June 2018, 12:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Goedendag B.J. Huttinga - @ Berhut.

Omdat een smartphone een complex iets is kan ik me voorstellen dat er zich onfortuinlijke situaties kunnen gebeuren. Je/U bent als eindgebruiker dan wel verantwoordelijk maar schuld is dan weer m.i. een zwaar woord aangezien niemand je/u beschuldigd. Daar is nooit sprake van, tenminste niet zoals anderen of ik als medeklant reageren noch de medewerkers van Simyo, het webcare-team, de moderators.

Simyo kan geen stop bij bijvoorbeeld 90% zetten omdat de gegevens uit het buitenland (36 uur) nog meer met vertraging arriveren dan van de masten in Nederland.

Maar om je/u toch een tip te geven. Kijk ook eens bij het zusje van Simyo bijvoorbeeld, bekend van miljonair Hans. Daar stopt internet in Nederland en binnen de EU als de internetbundel op is met als optie MB bijkopen. Ze zijn bekend als het blauwe bedrijf om het zo te zeggen, Telfort.

Simyo is opzich goed maar misschien past het zusje beter bij jou/u.

Je/u bent werkelijk niet voor schut gegaan maar de telefoon had wellicht beter ingesteld kunnen zijn.
Laat even weten welk merk en type je/u hebt dan kunnen medeklanten zoals ik een betere ondersteuning bieden wellicht. We helpen je/u graag.

Fijne dag nog !😎
Friesian
Badge
Beste Friesian,
dank voor Uw duidelijke antwoordt. Ik heb een Apple 8+.
Als het niet lukt ga ik bij Ome Hans kijken.
Nogmasls dank.
Vr gr
Berhut
Reputatie 7
Badge +9
Helaas heeft een Apple iPhone 8+ standaard geen mogelijkheid om een datalimiet in te stellen. Ook apps, die de mobiele dataverbinding uit kunnen zetten, zie ik niet zo snel.

De meeste toestellen met android hebben deze functie ingebouwd zitten...

Dus dan kan ik enkel nog aanvullen met: Misschien staan in deze blog nog bruikbare tips en anders zou ik Friesian's suggestie overwegen.

Overstappen naar KPN is overigens ook een optie. Bij KPN krijg je als de bundel op is traag internet voor niets met de optie meer data bij te kopen. Of terwijl kijk als je overstapt naar een andere provider, kijk vooral naar de regels voor als je buiten de databundel gaat. Verschillende providers lossen dat op verschillende manier op.
Badge
Dank voor de reactie
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Berhut,

Welkom op het Simyo Forum! Wat een tegenvaller die extra kosten, natuurlijk snap ik dat je die graag wilt voorkomen.

Op het moment dat je internetbundel voor 80% en 100% is verbruikt, sturen we direct een sms'je met een waarschuwing. Ik zie in je verbruik dat er gisteren in korte tijd veel MB's zijn verbruikt, waardoor je beide sms'jes vrij snel na elkaar hebt ontvangen. Heb je deze berichten gelezen? Pas later op de dag heb je extra MB's bijgekocht, maar in de tussentijd is er toch nog internet verbruikt die voor buitenbundelkosten in rekening zijn gebracht. :(

Helaas is het niet mogelijk om een datalimiet in te stellen zodra je 90% of 100% van je bundel hebt verbruikt. Zoals Groentjuh ook aangeeft, hebben de meeste Android-telefoons deze optie wel standaard. Voor iPhone zou je kunnen overwegen om de app My Data Manager te gebruiken. Daarnaast delen we nog veel meer tips om binnen je bundel te blijven op deze pagina, kun je daar iets mee? 🙂

Omdat ik zie dat je bundel nu helemaal op is, wil ilk je graag een beetje tegemoetkomen. Ik zet een gratis bundel van 1000 MB voor je klaar op je Overzicht van Mijn Simyo, deze kun je daar direct activeren. Zodra je de bundel hebt geactiveerd, zijn de MB's geldig tot het einde van de maand.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Friesian en Groentjuh, we zien onze lieve klanten natuurlijk niet graag gaan. Jullie suggestie deel ik daarom ook niet. We doen er bij Simyo alles aan om klanten zo goed als mogelijk te informeren over het gebruik van MB's en de buitenbundeltarieven. Ook geven we veel tips om dit soort situaties te voorkomen. Buiten dat we ontzettend ons best doen om onze klanten zo goed als mogelijk te helpen, is het natuurlijk altijd goed om te kiezen voor het abonnement en de provider die het beste bij je past. :)

Groetjes,
Els
Badge
Dank Els. Ondanks dat het altijd je eigen schuld is, waardeer ik de door jullie genomen aktie. Ik ga in ieder geval beter opletten in het buitenland.

Met vr. Gr
B.J.Huttinga
Reputatie 6
Badge +4
Hi Berhut,

Graag gedaan namens Els. Met de tips om je internetverbruik in de hand te houden moet het lukken.

Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. :)

Groetjes,
Thomas

Reageer