.

Beantwoord

Kan ik een datalimiet instellen?

  • 25 August 2017
  • 6 reacties
  • 820 Bekeken

Badge
Ik heb voor mijn cognitief beperkte zoon een abonnement afgesloten met internetbundel. Heb al een paar keer gemerkt dat hij de SMS waarschuwingen m.b.t. 80 % verbruik bundel en 100 % verbruik niet snapt en gewoon blijft internetten en hierdoor hoge kosten veroorzaakt. Is het mogelijk in te regelen dat internetgebruik niet meer mogelijk is na verbruik bundel? Zo neen kan de waarschuwing (ook) naar een ander telefoonnummer dan het nummer waarvoor het abo geldt?
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 August 2017, 18:04

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik begrijp uw probleem, zelf ben ik ook voor een bescherming vanuit de provider (met een eigen verantwoordelijkheid die je dan toch hanteert) via een plafond o.i.d maar helaas is er geen bij Simyo.

Het enige wat kan is de telefoon zodanig instellen dat internet op tijd stopt.
Kan via gegevensgebruik of een externe app zoals Onavo count.

Wel adviseer ik om bij bijvoorbeeld een bundel van 1000MB te kiezen voor een limiet van bijvoorbeeld 900 zodat internet uit wordt gezet bij een veilige marge.

De waarschuwing sms komt recht van het netwerk dus ik betwijfel sowieso of dat naar een ander nummer kan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Semroy,

Welkom op het Simyo Forum!

Je zorgen zijn begrijpelijk en helder! Helaas is het, zoals Friesian al aangeeft, niet mogelijk om vanuit Simyo een datalimiet in te stellen. Dat kun je wel doen via je toestel zelf en via apps van derde partijen. Hier lees je daar meer over.

Verder kunnen de waarschuwende sms'jes niet naar een ander nummer of e-mailadres verstuurd worden 😞 Sorry! Dat komt omdat ze rechtstreeks vanuit het netwerk komen. Ook dit heeft Friesian netjes uitgelegd.

Ik raad je dus aan om een limiet in te stellen via een andere weg.

Gaat dat lukken zo?

@ Friesian, dankjewel voor je complete antwoord!

Groetjes,
Jihane
Badge
Bedankt voor de reacties. Ik ga Onavo installeren.

Wel nog een paar opmerkingen voor Simyo! Ik begrijp dat het uit commercieel oogpunt voor Simyo niet wenselijk is om een datalimiet in te kunnen stellen. Overschrijding van de limiet levert immers veel geld op. Echter een echt klantvriendelijke provider kijkt altijd! naar het belang van zijn klanten. Door het instellen van een datalimiet wel te faciliteren zou er een zeer krachtig en onderscheidend verkoopargument bijkomen waaruit weer commercieel voordeel t.o.v. de concurrentie zou ontstaan.

Overigens is het voor mij volstrekt onbegrijpelijk waarom de tariefstelling voor data buiten de bundel 50 x duurder is dan data binnen de bundel. Ook op dit punt is er kijkend naar het klantbelang nog een wereld te winnen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Semroy98,

Bedankt voor je reactie. Ik snap heel goed dat je graag ziet dat wij dit als provider direct aanpassen. Natuurlijk luisteren wij graag naar de feedback van onze klanten, daarom is het ook zo belangrijk dat jullie dit aan ons blijven doorgeven. Zo kunnen we alleen nog maar beter worden, niet? Ik ga je voorstel op onze 'Wall of Change' hangen, hier hangen wij alle ideeën vanuit onze klanten en collega's op. De afdeling die hier iets over te zeggen heeft zal dan uitzoeken wat er mogelijk is. Uiteraard brengen wij onze klanten op de hoogte van eventuele wijzigingen.

Mocht je nog aanvullingen hebben, laat dit dan vooral weten! :)

Groetjes,
Els
Beste Els,

Waarschijnlijk hangt jullie ‘wall of change’ inmiddels wel helemaal vol? Nog steeds is het niet mogelijk om vanuit Simyo een datalimiet in te stellen. Het lijkt mij dat iedere klant dit graag wil. Erg jammer dat jullie je klanten niet serieus nemen en dat commercieel belang duidelijk voorgaat op klantenbelang.

Met vriendelijke groet,

Patrick
Reputatie 7
Badge +10
Hi Patrickvanooijen,

Ik snap dat je het graag anders ziet! Het is inderdaad vooralsnog niet mogelijk om een datalimiet in te stellen. Zodra deze functionaliteit wel komt, zullen we je op de hoogte houden. Beloofd!

Groetjes,
Jihane

Reageer