.

Beantwoord

Kan ik de hotspot-functie gebruiken met mijn Simyo aansluiting?

  • 17 July 2016
  • 4 reacties
  • 523 Bekeken

kan je met simyo een hotspot instellen? gewoon even een vraagje of dat kan of niet 😉
icon

Beste antwoord door Jihane 18 July 2016, 15:49

Bekijk originele reactie

4 reacties

Dat ligt er aan welke mogelijkheden er zijn op je telefoon qua instellingen. Gewoon een antwoord op of het kan of niet. :P

Dus tethering en Wi-Fi-hotspot........ niet elke telefoon heeft dat !
Reputatie 7
Badge +7
Wellicht bedoeld TS of een Simyo sim in zo'n hotspot device kan (weet even de juiste naam niet).

Volgens mij kan dat gewoon.
Bedoel je mifi?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Crybaby,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je een Simyo simkaart wilt gebruiken voor een hotspot! 🙂 Dat is zeker mogelijk. Bedoel je dat je dit via je mobiele telefoon wilt doen? Of via een zogenoemd mifi-systeem? Het is allebei mogelijk, afhankelijk van de hardware die jij gebruikt. Logischerwijs kun je een oude Nokia niet instellen als hotspot, terwijl een nieuwere smartphone wél hiervoor ingesteld kan worden. Voor mifi-apparaten staat Simyo niet garant, omdat wij simkaarten produceren die in de eerste instantie bedoeld zijn voor mobiele telefoons. Ze werken vaak wel in alarmsystemen, mifi-systemen etc., maar dat is allemaal een kwestie van eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.

Als je dit wilt instellen, is het wel van belang dat je de internetoptie aan hebt staan op je aansluiting. Dit doe je door in te loggen op Mijn Simyo en te gaan naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Ook is het dan wenselijk om een internetbundel te hebben, omdat de kosten buiten een bundel best kunnen oplopen.

Verder wil ik er nog aan toevoegen dat ik het niet aanraad om je Simyo-aansluiting te gebruiken als een internet hotspot. Je kan zo érg snel door je bundel heen gaan, omdat je op een computer bijvoorbeeld veel sneller en meer surft. Dit slokt je MB's dus ook op. Als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Maar ik zou het niet aanraden voor de lol ;)

Heb je nog meer vragen hierover?

@ Friesian en Wimj12: Bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Jihane

Reageer