.

Beantwoord

Kan iemand de buitenlandoptie op simkaart voor me resetten?

  • 21 February 2019
  • 5 reacties
  • 228 Bekeken

Ik ben nu voor de derde keer in een jaar in het buitenland. Ook nu weer kom ik er achter dat ik niet kan internetten als ik geen WiFi heb. Dat is vervelend omdat ik zo alleen een onbeveiligde verbinding heb. Ik heb alle instellingen van simyo en toestel gecontroleerd en waar nodig aangepast. Maar tevergeefs. Mijn probleem bestaat nog steeds. Ik las op dit forum dat de oplossing het resetten van de buitenlandoptie op mijn simkaart is. Mijn vraag is WIE dat voor me kan doen en of deze ingreep gevolgen heeft voor de info op mijn simkaart. Wil graag van mijn probleem af
icon

Beste antwoord door Kevin 21 February 2019, 09:46

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Een moderator kan dit doen. Een moderator reageert doorgaans binnen 1 werkdag.

Een reset heeft geen effect voor contacten en SMSjes opgeslagen op de simkaart. Wel dien je je mobiel 15 minuten uit te schakelen, zodat de simkaart zich helemaal opnieuw moet aanmelden op het netwerk.

Voor de volledigheid post ik de checklist voor problemen met internet in het buitenland:
Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Prepaid gebruikers dienen er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Edit: @Groentjuh was mij net voor 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Willem2019,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je niet kunt internetten in het buitenland. In de meeste gevallen zal het opnieuw instellen van de internetopties zoals hierboven beschreven de oplossing zijn. Helaas komt het inderdaad weleens voor dat het nodig is om de simkaart even een reset te geven.

Ik heb je aansluiting even bekeken en ik zie dat je helemaal nog geen verbinding hebt met een netwerk. Je zult nu dus ook niet kunnen bellen, ik heb daarom je volledige simkaart een reset gegeven. Zou je je toestel even helemaal uit willen schakelen en na 15 minuten weer aan willen zetten? Je zou vervolgens verbinding met een netwerk moeten kunnen maken. Op dat moment ontvang je ook het welkomstbericht met daarin de tarieven. Vanaf dat moment zou je ook een internetverbinding moeten hebben. :D

Laat je me even weten of het weer werkt?

Groentjuh en Ray, bedankt voor het snelle antwoorden!

Groetjes,

Kevin
Het resetten van de simkaart was de oplossing. Alles doet het weer. Bedankt
Reputatie 7
Badge +10
Hi Willem,

Goed om te horen! 😃 Graag gedaan, namens Kevin.

Als je nog een andere vraag hebt, weet je ons te vinden.

Groetjes,
Jihane

Reageer