.

Kan het voorkomen worden om kosten buiten de bundel te maken?

  • 29 December 2019
  • 5 reacties
  • 500 Bekeken

Badge

Beste Simyo,

 

Op 2e kerstdag is er per ongeluk een app open blijven staan die in korte tijd bijna 5 GB à 15 ct per MB heeft gedownload. De simkaart werd toen pas geblokkeerd. Je krijgt natuurlijk wel een sms dat je bundel op is, maar als je die mist ben je wel te laat en gaat het hard met de MB's. Gelukkig heb ik uiteindelijk "maar" 50, i.p.v. 735 euro hoeven te betalen (waarvoor dank) maar het voelt toch niet goed en het vertrouwen is hiermee wel weg. Ik ben me kapot geschrokken!

Ik heb inmiddels data gebruik van de app wel uitgezet in android 10, zodat het niet opnieuw kan gebeuren, maar ik voel me bij Simyo toch niet meer zo veilig nu. Simyo is fantastisch, zolang je maar binnen je bundel blijft. Maar dat is niet altijd zeker weet ik nu uit ervaring.

Ik hou het dus na ruim 6 jaar voor gezien.

Bedankt Simyo voor jaren lang tevreden bellen en internetten!

 

Bezorgde klant

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap dat je hierdoor naar een andere provider opzoek gaat. Kun je ons vertellen naar welke provider je overstap en waarom juist die?

Als klanten(/forum experts) zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hogere rekening als gevolg. Gelukkig is daar bij jou coulance voor gerekend, maar de ervaring was in eerste instantie waarschijnlijk heftig. Daarom wil ik je het volgende vragen:

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?

Badge

Ik twijfel nog tussen Hollandsnieuwe en T-mobile. Deze hebben namelijk geen onverwachte buitenbundelkosten.

De werkwijze en ondersteuning van Simyo vind ik prima, vandaar dat ik er al vanaf 2013 klant ben. Het enige nadeel dat ik ervaar zijn dus de buitenbundelkosten voor internet. Het zou beter zijn dat als je bundel op is, je de mogelijkheid hebt om vooraf zelf te bepalen wat te doen. Misschien is het een optie om in mijn Simyo een instelling te hebben waarmee je dataverbruik boven een bepaald verbruik uit gezet wordt. Of dat de internetsnelheid omlaag gaat als je databundel op is zoals bij T-mobile het geval is.

Een andere optie is om de internetkosten buiten de bundel drastisch te verlagen. Bijvoorbeeld 1.5 ct i.p.v. 15 ct per MB. Hiermee zullen de bundels wel duurder uitvallen om toch dezelfde winst te pakken denk ik.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Jammer,

 

Super jammer dat je na 6 jaar deze goeie relatie toch wil beëindigen, maar ik snap dat je om deze reden misschien liever overstapt  naar een provider waar dit niet gebeurd. Fijn dat je positief terug kijkt naar Simyo. 

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Hi,

Voorlopig zeg ik mijn abonnement nog even niet op, want € 7 voor 100 min/ 2000 MB is toch wel lekker. Met de nieuwe bundelprijzen kom ik daar nooit meer aan en VoLTE vind ik ook wel een voordeel.

Wel heb ik alle instellingen nog eens gecheckt en de datalimiet in mijn telefoon opnieuw ingesteld en getest zodat ik niet weer voor "verrassingen” kom te staan.

Verder hoop ik dat Telfort klanten binnenkort ook gebruik kunnen maken van Simyo Compleet.

 

Voorlopige klant

Reputatie 4
Badge +4

Hey Jammer,

 

Ja, dat zijn wel lekkere prijzen voor die bundels inderdaad. Ik kan begrijpen dat je die oude actiebundels nog niet wil laten vervallen.

Telfort klanten zullen Simyo Compleet pas krijgen als zij hun oude abonnement met de Telfort voorwaarden, omzetten naar een abonnement met de KPN voorwaarden. Je kan dan gelijk aanspraak maken op de gratis dubbele bundels. 

 

Groetjes,

Ouael

Reageer