.

Beantwoord

Kan er een dataplafond ingesteld worden bij Simyo?

  • 19 November 2019
  • 5 reacties
  • 1566 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ik heb voor 3 kinderen (en mezelf) een Simyo abonnement genomen, maar blijkbaar kan ik geen limiet op datagebruik instellen.

Aangezien de kids wel ‘s (per ongeluk) niet op Wifi zitten, wordt er eindeloos ge-Youtubed via 4G tegen enorme kosten. Waarom kan ik niet simpelweg een limiet instellen??

 

De conclusie lijkt te zijn, dat Simyo geen abonnement heeft wat geschikt is voor kinderen.

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 20 November 2019, 08:55

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Simyo biedt inderdaad geen opties aan om te voorkomen dat je flink buiten de databundel gaat. Geen vertraging van de verbinding, geen dataplafond, enkel twee waarschuwings-SMSje (bij 80% en 100% bundel gebruik) en de mogelijkheid om zelf internet via Mijn Simyo uit te zetten.

Op basis van de SMSjes zou je eigenlijk gelijk of extra MBs moeten kopen of internet via Mijn Simyo uit moeten zetten.

Soms bieden toestellen zelf de mogelijkheid om datalimieten in te stellen. Bij veel toestellen, die Android draaien, is dat het geval. In dit blog geeft Simyo een hoop tips om te voorkomen dat je buiten de bundel gaat. Of dit goed genoeg is om te voorkomen dat kinderen buiten de bundel gaan internetten weet ik niet!

Vanuit Simyo zijn er niet gek veel mogelijkheden! Ik en sommige andere klanten willen graag helpen om Simyo verbeteren. Hiervoor is het handig om te weten wat andere Simyo's klanten graag willen.

Als klanten zien wij dat regelmatig klanten ver buiten hun databundel komen met een zeer hogere rekening als gevolg.

Vind jij de huidige werkwijze van Simyo een goede werkwijze? Als je een suggestie richting Simyo mag doen, wat zou je willen aanpassen op dit gebied?

Reputatie 4
Badge +4

Hey JPL75,

 

Welkom om het Simyo forum! 

Ik heb niet veel aan het uitgebreide antwoord van Groentjuh toe te voegen. Het is inderdaad niet mogelijk om een dataplafond in te stellen bij Simyo zelf. Maar je kan wel YouTube weigeren om gebruik te maken van de 4G. Zeker bij jonge kinderen kan dat handig zijn. Je kan ook het verbruik in de gaten houden op de Mijn Simyo app op je eigen toestel en via de waarschuwingsberichten die je kinderen ontvangen. Ook is het inderdaad bij alle Android toestellen mogelijk om een dataplafond in te stellen. Je vindt een stappenplan en tips hierover in de link van Groentjuh. Een dataplafond kan helaas niet in de telefoons van Apple ingesteld worden.

Verder horen wij natuurlijk graag van je of je tips hebt om onze dienstverlening te verbeteren. Dit kan ik intern doorzetten voor je. Je tip voor het dataplafond heb ik doorgestuurd. 

 

@ Groentjuh: dank je wel voor het bijspringen 🙂!

 

Heb je verder nog vragen? Reageer dan gerust.

 

Groetjes,

Ouael

Badge

OK bedankt.

Geen Youtube over 4G klinkt al goed, maar ik zie niet direct waar ik dat kan instellen.

Op de vraag van Groentjuh of ik dit een goede werkwijze vind, is het antwoord: Nee.

 

Ik zie nu dat b.v. bij het moederbedrijf van Simyo (KPN), dat daar gewoon de datasnelheid omlaag gaat bij het bereiken van de limiet zonder dat je met extreme kosten wordt opgezadeld.

Dat vind ik een veel betere optie, je kunt altijd besluiten op zo’n moment om een databundel bij te kopen (of, in het geval van kinderen, te zeggen dat ze genoeg Youtube gezien hebben voor de maand..)

Hallo @JPL75.

 

Als je aangeeft wat voor telefoon je hebt dan kunnen we extra service geven.

 

Fijne dag nog. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi JPL75,

 

Bedankt voor de suggestie! Wij als Simyo doen erg ons best om onze dienstverlening te verbeteren om het voor onze klanten zo prettig mogelijk te maken bij Simyo. We kijken regelmatig naar de verbeterpunten en ik zal jouw suggestie zeker ook meenemen. We hebben hier een Wall of Change (de wand waar alle ideeën en suggesties opgehangen worden), hier zal ik je verzoek ophangen. Wij bespreken alle suggesties die hier op hangen 1 keer per week en proberen er zo veel mogelijk van waar te maken, maar niet alles is mogelijk. 

 

Graag zou ik je willen helpen met het correct instellen van je telefoon! Zou je mij je type toestel willen doorgeven? Heb je deze link voor de juiste instellingen in de telefoon al bekeken? Deze had  @ Groentjuh ook benoemd. Verder vind ik zelf ook deze link over Wifi Assistentie en Slimme Netwerkwissel ook handig om even door te nemen, dit kan namelijk voorkomen dat je telefoon automatisch van de Wifi overschakelt naar de mobiele gegevens bij een zwak wifi signaal. 

 

Ik hoor het graag van je! :)

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer