.

Beantwoord

Is het mogelijk om te blijven internetten na bundel tegen lage snelheid?

  • 8 November 2014
  • 1 reactie
  • 438 Bekeken

Badge
Mijn vrouw heeft een sim only bij Youfone en daar hebben ze een zeer klantvriendelijke regeling als je je internet bundel hebt verbruikt. Net als Simyo geven ze netjes een SMSje als je bijna je bundel hebt verbruikt, maar als je die dan daadwerkelijk hebt bereikt, wordt je snelheid teruggeschroefd naar 64kb (of je kan ook kiezen voor extra internet tegen volle snelheid maar dan tegen extra kosten). Die snelheid ban 64kb is niet  veel, maar voldoende om bijvoorbeeld toch email en whatsapp the ontvangen. Dus prima om wellicht de rest van de maand mee te werken, zonder dat je extra kosten maakt voor internet.


Heeft Simyo ook de intentie om dit in te gaan voeren? Ondanks dat jullie het nu al redelijk netjes doen, is er toch de kans dat je over je bundel heen gaat. Zo lees ik ook uit diverse posts in dit forum. Zelf houd ik mijn verbruik goed in de gaten met een datamanager en heb ik onlangs ook mijn bundel iets verhoogd, maar idealiter zou ik de optie die Youfone biedt altijd de voorkeur willen geven omdat die echt de klant volledig beschermt tegen te hoge internet kosten.
icon

Beste antwoord door Dries 10 November 2014, 14:11

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi John8472,

Je krijgt bij Simyo een waarschuwing bij 50% en 100% verbruik van je databundel. Daarna is het helemaal aan de klant of ze willen blijven internetten of niet. Je behoudt je volledige snelheid en kan tegen het buitenbundeltarief gewoon blijven internetten. Dat is juist een bewuste keuze van Simyo en zullen we niet snel veranderen.

Om ervoor te zorgen dat je niet te veel data buiten je bundel verbruikt, raad ik je aan om je internetinstellingen van je telefoon te controleren. Dat kan hier. Ook is het handig om een datamonitor of MB meter te installeren. Ook met de Simyo app kun je je verbruik goed in de gaten houden.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

Reageer