.

Beantwoord

Is het mogelijk om onderling MB's te delen?

  • 2 August 2018
  • 8 reacties
  • 1194 Bekeken

Badge
Goedemiddag, is het mogelijk om mijn mb's te delen met mijn vrouw. Zij heeft een zakelijke toestel Iphone 8? Zij gebruikt haar zakelijke toestel ook voor haar prive, echter tijdens de vakantie wil zij zo min mogelijk haar mb's verbruiken. Ik wil dan mijn mb's met haar delen om bijv. foto's te delen, is dat mogelijk? Zo ja, mogelijk is mijn mb's niet genoeg en kan ik bijkopen, dat is in het buitenland ook wel mogelijk, toch?
icon

Beste antwoord door Thomas 3 August 2018, 10:26

Bekijk originele reactie

8 reacties

Je kan bij Simyo geen MB's delen.
Badge
Dank voor je reactie. Dat is dan jammer. Maar je kunt wel mb's in het buitenland bijkopen?
Ja dat kan. Hou er wel rekening mee dat je standen op je MijnSimyo (app) in het buitenland met een grotere vertraging worden bijgewerkt ten opzichte van Nederland. Dat komt omdat Simyo het verbruik van de lokale providers moet krijgen. Het bijkopen wekt namelijke niet met terugwerkende kracht.

Bijkopen kan via de app.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Elca12,

Van harte welkom op het Simyo Forum! :)

Wat lief dat je jouw MB's wilt delen met je vrouw. Zoals je in het bericht van Ray al las kun je geen MB's delen onderling, wel kun je zelf gewoon mb's bijkopen. In Mijn Simyo wordt je verbruik wat later verwerkt omdat je verbruiksgegevens eerst aan ons moeten worden doorgegeven door de buitenlandse provider. Als je MB's op zijn krijg je wel direct een sms'je toegestuurd om je te waarschuwen voor buitenbundelkosten. Heb je dit sms'je gehad dan kun je dus het beste MB's bijkopen of je internet uitzetten via Mijn Simyo > Instellingen >Internet en bellen > Internet op je mobiel in het buitenland.

Een alternatief is om je MB's te delen door een hotspot te maken met je eigen smartphone, je vrouw kan met haar mobiel dan daarmee verbinden. Ik raad je wel aan om hier goed mee op te passen omdat de telefoon van je vrouw de hotspot ziet als wifi-netwerk en dus vanalles kan gaan downloaden. Op onze blog vind je een hoop tips hoe je een smartphone zo instelt dat je kosten kunt voorkomen. Maak je gebruik van deze optie, dan raad ik je aan om álle updates en dergelijke uit te zetten op de mobiel van je vrouw.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Dank voor de tips en het meedenken Ray!

Groetjes,
Thomas
Reputatie 7
Badge +7
Die hotspot werkt alleen als je je vrouw niet uit het oog verliest. Zodra ze zelf op pad gaat werkt dat niet meer.

Zelf zou ik dit ook willen hebben, maar voor zover ik weet is Vodafone de enige dit dit aanbiedt, maar dan wel met een megabundel en dito prijs.
Die hotspot werkt alleen als je je vrouw niet uit het oog verliest. Zodra ze zelf op pad gaat werkt dat niet meer.


Kun je d'r wel in de gaten houden ;)


Zelf zou ik dit ook willen hebben, maar voor zover ik weet is Vodafone de enige dit dit aanbiedt, maar dan wel met een megabundel en dito prijs.


KPN ook. https://www.kpn.com/compleet/voordelen/mbs-delen.htm
Reputatie 7
Badge +7
Ik kende deze wel, maar vind dit een prutsidee. Ik wil 1 bundel, waar uit iedereen kan grijpen, En op is op.Met volwasseen gebruikers kan dat prima.
Ik moet er niet aan denken om iedere keer te moeten verdelen. Maar er zullen vast mensen zijn dit mooi vinden.
Reputatie 6
Badge +5
Hi wimj12,

Ieder zijn eigen ding. Jij vindt de KPN bundel misschien niks, anderen vinden het fantastisch :)

Bedankt voor het delen van de link, Ray!

Groetjes,
Niels

Reageer