.

Beantwoord

Internetverbruik terwijl wifi aan stond?

  • 8 February 2019
  • 7 reacties
  • 352 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste,

Ik heb over de afgelopen nacht heel veel internet verbruikt bij het updaten van de apps op de playstore. Mijn telefoon stond op Wi-Fi, maar ik kreeg vanmorgen ineens dat ik over me bundel was.

Ik heb nu een extra internet pakket aangekocht om in elk geval nog wat internet te hebben.
Ik ga normaal nooit over me bundel en ook heel vreemd dat dit ineens is gebeurd..

Is er iets wat ik nog kan doen?

Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Jacco
icon

Beste antwoord door Lu. 9 February 2019, 12:24

Bekijk originele reactie

7 reacties

Zet je mobiel internet uit als je op Wifi zit. Daarmee alleen al voorkom je dat als Wifi wegvalt je telefoon verder gaat op je mobiel internet.

Ook Wifi assistentie (iPhone) of slimme netwerkwissel, of iets soortgelijks uitzetten (Android)

Bij Android telefoons kun je vaak een limiet instellen.
Reputatie 7
Badge +9
apps op de playstore

Je hebt dus een android toestel. Volg de tips uit dit blog eens. Bij Android toestellen kun je vaak een datalimiet voor het toestel zelf instellen.

Met tips uit dit blog kun je overzicht krijgen over welke apps veel verbruikte. In jouw geval ben je er al achter dat het de play store was, dus waarschijnlijk weet je al hoe dat werkt!
Reputatie 1
Badge
Hi,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik weet inderdaad hoe het werkt en dat je dit kunt instellen. Ik heb laatste een nieuwe telefoon in gebruik genomen en hierin had ik dit nog niet ingesteld. Helaas is dit toen bij het updaten misgegaan (zal je net zien, gebeurd het nooit, tot je het niet ingesteld hebt..)
Het vreemde vind ik vooral dat mijn wifi uit was gegaan over de avond en deze niet meer opnieuw was verbonden, toen ik mijn telefoon ontgrendelde, verbond deze weer automatisch.

Ik snap dat ik mijn mobiele gegevens direct uit kan zetten iedere keer dat ik aan wifi verbonden ben of de play store ga updaten, maar dat lijkt me wat omslachtig, gezien dat je dat gegarandeerd eens gaat vergeten met mogelijk hetzelfde probleem.
In dit geval ben ik dan over mijn bundel heen gegaan waar ik zelf geen controle over had, maar als ik een limiet instel dan ben ik bijvoorbeeld bijna mijn volledige bundel kwijt als zoiets nog eens gebeurd.

Er is geen mogelijkheid om updates via de playstore alleen via wifi uit te voeren als je ze handmatig geactiveerd hebt naar mijn weten?

Bedankt voor jullie reacties!
Jawel, dat laatste kan zelfs beide afzonderlijk in de instellingen van Playstore.

Updates niet automatisch(/alleen via wifi) - alleen via wifi. Ik gebruik niet automatisch zoals je ziet. Een extra tip voor s-nachts zet de telefoon op vliegtuigstand en daarna wifi aan als je niet perse bereikbaar moet zijn. Behalve de monitor van Android zijn er extra middelen, kijk eens naar wat ik vond, datally.

Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de update!

Het vreemde vind ik vooral dat mijn wifi uit was gegaan over de avond en deze niet meer opnieuw was verbonden, toen ik mijn telefoon ontgrendelde, verbond deze weer automatisch.


Het kan zijn dat je Wifi in "slaap" gaat zodra je scherm is vergrendeld. Dit zou je kunnen controleren bij je Wifi instellingen.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Jacco,

Wel balen dat je over je internetbundel heen bent gegaan! Vaak is het zo dat een nieuw toestel allerlei updates uitvoert, zodat je telefoon en apps helemaal up-to-date zijn.

Dat je wifi uitgeschakeld was kan te maken hebben met een data besparende optie. Zoals aangegeven kun je dit het beste even nalopen in de wifi instellingen op je telefoon. Verder is het inderdaad handig om slimme netwerkwissel voor de Android uit te zetten. En hoe omslachtig het ook is; je mobiele data uitschakelen als je met wifi verbonden bent is zeer aan te raden!

Je kunt je voorstellen dat het wifi bereik binnenshuis niet overal even sterk is. Met mobiele data en wifi tegelijkertijd ingeschakeld, is de kans groot dat je telefoon overschakelt naar het sterkste netwerk.

Kom je eruit met de bovenstaande oplossingen? Ik hoor het graag van je!

Bedank voor jullie antwoorden Ray, Groentjuh en Friesian!

Groetjes,
Lu

Reageer