.

Beantwoord

Internetverbruik terwijl internet op mobiel uitstaat, hoe kan dit?

  • 26 October 2015
  • 1 reactie
  • 211 Bekeken

Op de telefoon van mijn moeder wordt regelmatig kleine bedragen van het prepaid-tegoed afgeschreven voor internetgebruik, terwijl dit internetgebruik er helemaal niet is. Ze maakt enkel gebruik van Wifi, op de telefoon is daarom de optie 'Dataverbruik' helemaal uitgeschakeld. Op Mijn Simyo staat deze optie nog wel aan, omdat mijn moeder in het geval dat ze geen Wifi heeft en toch in geval van nood internet nodig heeft, dit eventueel wel in moet kunnen schakelen op de telefoon om vervolgens internet te hebben.

Hoe kan het dat er geen gegevensgebruik is buiten de Wifi om, en dat er toch met grote regelmaat kleine bedragen op het beltegoed in mindering wordt gebracht? Op het forum wordt de optie genoemd om het dataverbruik op Mijn Simyo uit te schakelen, maar dat is nu juist niet te bedoeling, omdat dan ook in een noodgeval het internet niet ingeschakeld kan worden.

Er wordt enkel gebruik gemaakt van Wifi, en als zelfs het dataverbruik op de telefoon wordt uitgeschakeld, wordt er tóch beltegoed gesnoept voor dataverbruik?

Graag een oplossing hiervoor (en internet via Mijn Simyo uitschakelen is géén optie, zie hierboven).

Alvast bedankt!

Erik
icon

Beste antwoord door Naomi 27 October 2015, 12:47

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +10
Hoi ErikM90, welkom op het Simyo forum!

Je topic past beter in het subforum Internet. Ik heb hem daarom daar naar verplaatst :)

Goed dat je ook al op het forum hebt gekeken naar verschillende opties. Ik begrijp dat “dataverbruik” in de telefoon uitstaat. Helaas is dit in sommige telefoons niet voldoende. Om deze reden raden wij altijd aan om de optie ‘Internet op je mobiel’ uit te zetten op Mijn Simyo. Dan komt er meteen een blokkade op het netwerk.

Je zou kunnen kijken naar de telefooninstellingen. Van welk type telefoon maakt je moeder gebruik? 🙂 Zo kun je bijvoorbeeld controleren of het bijwerken van gegevens is ingesteld om via Wifi te gaan. Daarnaast kun je in sommige telefoons ook 3G uitzetten. Dit zorgt er alleen voor dat de internetverbinding langzamer gaat, maar internetverbinding via 2G is soms ook mogelijk.

Laat je het weten dan kunnen we er samen naar kijken?

Reageer