.

Beantwoord

Internetverbruik 's nachts en WIFI verbinding?

  • 11 April 2018
  • 2 reacties
  • 116 Bekeken

Er worden iedere keer centen afgeschreven van mijn prepaid voor zogenaamde gebruikte MB's . Ik heb thuis Wifi verbinding en het gebeurt zelfs 's nachts terwijl ik slaap. Ik kom net thuis heb de telefoon niet gebruikt en krijg bericht "u hebt internet gebruikt zonder internetbundel Je betaalt nu 0,15ct. per MB" Hoe kan dit? Ik ben 79 en bel nooit buiten de deur heb de telefoon voor noodgevallen! Thuis heb ik Wifi van KPN en alles gaat thuis dus via Wifi verbinding. Hoe is het mogelijk dat er toch centen afgeschreven worden voor zgn. gebuikte MB's?
icon

Beste antwoord door Thomas 11 April 2018, 15:50

Bekijk originele reactie

2 reacties

Dag @Almelo

Als u alleen wifi wilt gebruiken zet dan de internet optie uit van Simyo op uw persoonlijke MijnSimyo pagina.

Daarvoor gaat u op uw MijnSimyo naar instellingen en dan netwerkinstellingen.

Daar zet u dat schuifje voor Internet uit. U kunt dan nog wel internetten via Wifi.


Komt u er zo uit?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Almelo,

Welkom op het Simyo Forum!

Afhankelijk van je instellingen in Mijn Simyo kan je telefoon gebruik maken van mobiel internet en van wifi. De optie voor mobiel internet staat standaard aan op je simkaart. Om te zorgen dat je niet onverwacht hoge kosten maakt sturen we je een sms'je wanneer je internet gebruikt zonder dat je een internetbundel hebt.

Zoals Ray uitlegt kun je er ook voor zorgen dat je simkaart geen mobiele internetverbinding meer toe staat. Dit kun je doen door in Mijn Simyo te gaan naar Instellingen>Netwerkinstellingen, hier zet je via het schuifje de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' uit. Hierna hoef je alleen nog even je telefoon te herstarten.

Wil je wel (af en toe) mobiel internet gebruiken? Dan kun je de optie in Mijn Simyo aan zetten via hetzelfde schuifje. Ik raad je dan wel aan om een internetbundel te nemen, dat is een stuk voordeliger. Meer informatie over Prepaid internetbundels lees je hier.

Kom je er zo uit denk je? Als je nog vragen hebt weet je ons te vinden.

@Ray bedankt voor het meedenken! 😉

Groetjes,
Thomas

Reageer