.

Vraag

internetverbruik niet goed bijgehouden?

  • 7 March 2012
  • 9 reacties
  • 733 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Sinds ongeveer vorige maand heb ik het idee dat in mijn Simyo niet de correcte gebruiksgegevens van internet staan.. Ik heb volgens de app 3G watchdog al bijna 150MB gebruikt aan mobiel verkeer deze maand, maar in mijn Simyo staat nog 990MB resterend (1024 - 990 = slechts 34MB).

Naar mijn gevoel gebruik ik duidelijk meer 3G dan eerst en ben ik ook minder WiFi gaan gebruiken. De stijging van mijn gebruik is ook duidelijk te zien in 3G watchdog, maar volgens mijn Simyo ben ik enigzins minder gaan gebruiken dan voorheen. Iets wat naar mijn idee niet logisch is...

Nu is de vraag welk gebruik er klopt, aangezien het in eerdere maanden wel goed synchroon liep.

Ook de vraag of er rechten kunnen worden ontleend aan het verbruik weergeven in mijn Simyo, straks zit ik volgens 3G watchdog over mijn verbruik en volgens mijn Simyo niet, vervolgens na doorgebruiken krijg ik alsnog een dikke rekening..



Alvast bedankt!

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je mobiele telefoon de data sessie actief blijft houden, zou het kunnen de die sessie nog niet vermeldt staat op mijn simyo. Eventueel kun je 3g op je mobiel even uitzetten en daarna weer aan om zeker te zijn dat de sessie beëindigd is. Zodra mijn simyo het verbruik heeft bijgewerkt, zou het zeker moeten kloppen...

De vraag over de rechten is zeker boeiend. Aan de app weet ik dat je geen rechten aan kan ontlenen:
Het Simyo netwerk is de enige die al het verbruik registreert. Je kan om deze reden helaas geen rechten te ontlenen aan applicaties van derden.
Badge +3
Ook bij mij zie ik geen dataverbruik meer na 5 maart. Er staat trouwens in het forum een andere vraag hieromtrent.
Indien er meerdere dit gesignaleerd hebben ligt dit hoogst waarschijnlijk niet aan de gebruiker maar bij Simyo.
Reputatie 7
Badge +9
Dat zag ik ook... Bij mij heb ik 6 maart niets gebruikt, maar op 7 maart staat mijn verbruik weer netje vermeld.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Linden & Groentjuh,

Vanwege een vertraging in de verwerking is het verbruik niet direct zichtbaar in het overzicht. Wij streven ernaar om het verbruiksoverzicht circa 8x per dag bij te werken. Je verbruiksoverzicht is inmiddels bijgewerkt tot 8 maart op je persoonlijke pagina op www.simyo.nl.

Groetjes,

Manisha
Maar, als ik een internetbundel neem, kan ik daar overheen gaan of dat niet? En zo ja, hoe kan ik dat voorkomen?




Alvast bedankt.
Maar om een duidelijk voorbeeld te schetsen van het verschil in data, hieronder (afgerond) mijn dataverbruik volgens Simyo (links) en mijn telefoon (rechts) voor het begin van deze maand..

01-03 - 8 - 12 MB
02-03 - 12 - 28 MB
03-03 - 8 - 23 MB
04-03 - 2 - 5MB
05-03 - 7 - 8 MB
06-03 - 20 - 28 MB
07-03 - 5 - 23MB

Dit heeft overigens dus niéts te maken met dataverkeer wat incidenteel raar werd weergeven op mijn Simyo, dit viel mij al op rond begin januari wanneer ik duidelijk meer dan eerst ben gaan gebruiken van mijn gegevensverbinding

De vraag over de rechten is zeker boeiend. Aan de app weet ik dat je geen rechten aan kan ontlenenDaarvan was ik me uiteraard bewust, daarom ook specifiek de vraag of dat dus aan mijn Simyo kan 😉.
Maar, als ik een internetbundel neem, kan ik daar overheen gaan of dat niet?

Het antwoord op jouw eerste vraag is gewoon op de simyo website te vinden... Zie onderstaande quote.

Als je internetbundel volledig verbruikt is, betaal je het buiten bundel tarief van € 0,10 per MB.


Het antwoord op je tweede vraag; apps gebruiken die hoeveelheden van internetgebruik vastleggen. Een voorbeeld van een Android-app is 3G watchdog welke ik gebruik. Aan deze apps zijn alleen nooit rechten te ontlenen dus zou je getoonde gegevens alleen moeten gebruiken ter indicatie. Als je op mijn Simyo inlogt kan je direct zien hoeveel resterend internet-tegoed je nog hebt (al blijft de vraag of daaraan wél rechten kunnen worden ontleent).

Overigens is het fijn wanneer je in het vervolg zelf een topic zou starten, en/of eerst nog even doorzoekt aangezien zulke vragen vaker gesteld worden 😉.
Ik heb ook het idee dat er helemaal niks van klopt. Laatst gaven 2 android data count apps onafhankelijk van elkaar aan dat ik >100 mb had verbruikt, dus was ik mijn gebruik gaan inperken. Na inloggen op mijn simyo bleek dit nog geen 49 mb te zijn ... nu baseer ik mijn gebruik maar op wat simyo aangeeft, neem niet aan dat ze achteraf nog gaan zeggen "o het was toch 3x zo veel, betaal maar", dan zijn ze iig een hoop klanten kwijt
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jeronimo,

Welkom op het Simyo forum!
Je kunt het verbruiksoverzicht op je persoonlijke pagina gebruiken om het verbruik bij te houden. Wij willen je er wel op wijzen dat het verbruiksoverzicht geen real time weergave geeft, hier dien je wel rekening mee te houden. Het verbruiksoverzicht wordt circa 8x per dag bijgewerkt.

Groetjes,

Manisha

Reageer