.

Beantwoord

Kan ik nog wel internetten via wifi als mijn internetoptie uit staat?

  • 6 January 2017
  • 5 reacties
  • 170 Bekeken

Hallo,

Ik heb binnenkort een prepaidkaart, nu wil ik geen mobiel internet, dus optie uizetten, maar mijn vraag is of je dan wel nog kan internetten via wifi.
icon

Beste antwoord door norman 6 January 2017, 11:57

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +2
Ja, wifi heeft totaal niets met internet via het abo bij je provider, in dit geval Simyo te maken.
Sterker nog, je sim kun je zelfs verwijderen en nog steeds internetten via wifi.
Ja hoor, WIFI en mobiel internet staan apart van elkaar. Zolang je de mobiele data uitzet en WIFI aan, is er geen probleem. :)

Overigens kun je in "Mijn Simyo" bij "Instellingen" ook "Internet op je mobiel" uitschakelen. Dat zou je ook nog kunnen doen, om te voorkomen dat je uberhaupt internet van Simyo verbruikt, ongeacht de instellingen van je telefoon.
Badge +7
Hoi Kyung,

Welkom bij Simyo en op ons forum :)

Wat goed dat je deze vraagt stelt! Als je 'Internet op je mobiel in Nederland' uit zet op Mijn Simyo, kun je nog steeds gebruik maken van wifi. Wifi wordt geregeld vanuit je telefoon, mobiel internet vanuit ons. Zolang jij ervoor zorgt dat wifi op je telefoon aan staat, kun je lekker gebruik maken van je wifi:)

Ik zie dat jouw internetoptie nog aan staat. Dit betekent dat je simkaart nog verbinding kan maken met mobiel internet. Dit kost € 0,15 per MB. Ik raad je daarom aan deze optie uit te zetten onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen. Dan kun je deze kosten niet meer maken :)

Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@PCfreak & norman, Heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Hartelijk dank allemaal voor het antwoord.
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan natuurlijk, namens ons allemaal 🙂 Mochten we je nog eens ergens mee kunnen helpen, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Angela

Reageer