.

Beantwoord

internetten op smartphone via wifi zonder abonnement en zonder kosten

  • 5 June 2013
  • 3 reacties
  • 10219 Bekeken

Mijn zoon heeft een smartphone met bel- en smsbundel en (nog) geen internet. Kan je dan met de telefoon wel contact maken met het wifinetwerk van thuis, zonder dat dat geld kost? Of moet je daarvoor eerst een internetbundel bij de provider afsluiten? Smartphone is een blackberry curve 9320.
icon

Beste antwoord door Charlene 6 June 2013, 17:30

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge
Beste Tibald,

Wanneer je geen internet bundel aanschaft betekent dat NIET dat je niet van internet gebruik kan maken met een smartpthone. Dit dien je zelf uit te schakelen in Mijn Simyo. Voor internetten zonder databundel geldt het buitenbundel tarief van € 0,10 per 100kb en dit kan heel erg hoog oplopen dus ik adviseer je dit zeker uit te schakelen of anders een internetbundel aan te schaffen.

Je kunt overigens om alles te monitoren een app downloaden die bijhoudt wat je verbuik is van zowel bellen, smsen als internetten. Voor Android is de officiele Simyo app te downloaden. Ik weet niet zeker of deze er voor de iphone en windows phone ook al is.
Reputatie 3
Badge +9
Mijn zoon heeft een smartphone met bel- en smsbundel en (nog) geen internet. Kan je dan met de telefoon wel contact maken met het wifinetwerk van thuis, zonder dat dat geld kost? Of moet je daarvoor eerst een internetbundel bij de provider afsluiten? Smartphone is een blackberry curve 9320.

Ja je kunt kunt zonder internetbundel gewoon thuis of elders op WiFi. Er zijn veel plaatsen waar je gratis WiFi aangeboden krijgt.
Badge +8
Mijn zoon heeft een smartphone met bel- en smsbundel en (nog) geen internet. Kan je dan met de telefoon wel contact maken met het wifinetwerk van thuis, zonder dat dat geld kost? Of moet je daarvoor eerst een internetbundel bij de provider afsluiten? Smartphone is een blackberry curve 9320.

Hoi Thibald,

Als je zoon alleen van Wifi gebruik wil maken en geen internet via 3g wil gebruiken dan kun je het beste de optie "Internet op je Mobiel" uitschakelen op Mijn Simyo.
Die staat voor alle Simyo aansluitingen standaard aan, zodat je van internet op het netwerk gebruik kunt maken. Een internetbundel zorgt ervoor dat de kosten laag blijven. Wanneer die uitgeschakeld is, dan kunnen wij dat hier ook zien, en worden er geen kosten gemaakt voor internet.
De optie "Internet op je mobiel" kun je vinden onder het tabblad Mijn instellingen en simkaart.

Laat je nog even weten of je het kon vinden en of het gelukt is?

Groetjes,
Charlene

Reageer