.

Beantwoord

Internetsnelheid is lager dan verwacht?

  • 8 September 2013
  • 38 reacties
  • 13125 Bekeken

Badge +1
Hallo Simyo'ers!

Ik heb sinds vandaag een abbo (100 bm/sms & 200mb), maar nu haal maar maximaal 1mbps down / 0,3 up (h+). Hoe kan dit?? Ik dacht dat je maximaal 14,4 mbps kon halen.

Groet,
Mitch
icon

Beste antwoord door Charlene 9 September 2013, 14:00

Bekijk originele reactie

38 reacties

Badge +8
Ik heb sinds vandaag een gloednieuwe Nexus 5 met Android 4.4. De snelheid is nu wel iets beter (3,5 Mbps), maar dus nog steeds niet wat het wezen moet.Ik bevind mij op dit moment in een 14.4Mbps gebied volgens de dekkingskaart. Resultaat speedtest: 3.3Mbps down, 0.2Mbps up. Dat kan toch niet goed zijn?

Hoi Weadme,

Ik ontvang graag de postcode waar jij dit ervaart. Dan kan ik nagaan of de normale dekking nu wel gehandhaaft wordt of dat er werkzaamheden bekend zijn. Ook heb ik voor de zekerheid de internetoptie opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Als jij je toestel even opnieuw kunt opstarten dan kunnen we zien of dat iets oplevert.
ik hoor het van je,

Groetjes,
Charlene
Het is eigenlijk overal waar ik meet, tussen 6562xn en 6811ks. Ik heb mijn telefoon gereboot. Tot mijn schrik zag ik echter dat ik door al dat ge-speedtest al door mijn bundel heen ben. Ik kan dus niet testen of het nu beter is.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Weadme,

Ik had hetzelfde, checken en checken....bundel bijna op (ik had nog geluk) en dan blijkt dat mijn lokatie niet hoger gaat dan 7,5Mbps.
Dus welke provider ik ook heb, de maximale download gaat hier niet verder.
Badge
Is het mogelijk dat het voor mij ook nog even na gekeken word? Zou wel verklaren waarom 120KB/s hier de max is.
Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het forum smiba,

Misschien is het handig als je het volgende vermeld:

Toestel met versie besturingssysteem
Postcode

120 KB/s = 960 Kb/s, dus net onder 1 Mv/s, dat is inderdaad laag. Staat 3G ingeschakeld op je toestel? Is deze snelheid binnen of buiten?
Badge
iPhone 4, iOS 6.1.3 en 3G ingeschekeld.
3454 (maar het is overal, ook gewoon in de stad Utrecht)

Als ik iets download loopt hij om de 4 seconde even 2 seconde vast en gaat daarna weer verder. Lijkt op een vreemde manier van snelheid limiteren.
Reputatie 3
Badge +9
Ik denk niet dat het hier om snelheid limieteren gaat, maar ik denk eerder aan een telefoon of misschien een simkaart issue.
Kun je je simkaart eens in een ander toestel proberen?
Badge
Heb op dit moment geen ander toestel maar ga binnen 1 week nog over naar een iPhone 5 en zou het daar dan nog een testen.
Reputatie 5
Badge +11
Heb op dit moment geen ander toestel maar ga binnen 1 week nog over naar een iPhone 5 en zou het daar dan nog een testen.

Hoi smiba,

Ik ben heel benieuwd wat de iPhone 5 met je snelheid doet. Laat je het nog even weten?

Het ritme wat je omschrijft, 4 om 2 seconden, komt bij ons niet bekend voor. Qua postcode zit je in 14,4 Mbps gebied, dus met een goeie mobiel en niet te druk netwerk moet je wel heel wat meer dan die 120 kb weg kunnen knallen.
Badge
Haal met mijn iPhone 5 met -103dB op 3G rond de 5,5Mbit/s Down en 0,5Mbit Up. Veel beter dus!
Reputatie 7
Badge +9
-103 dBm is niet zo heel goed, ik haal binnen nu -97 dBm, het regent te hard om naar buiten te gaan :(

Je snelheid zal dus nog beter kunnen bij betere ontvangst (andere mast?)
Badge
Haalde op de snelweg 11Mbit/s Down, de telefoon was het probleem dus
Badge +6
Haalde op de snelweg 11Mbit/s Down, de telefoon was het probleem dus

Hoi Smiba,

Fijn dat je nu een hogere snelheid hebt gehaald en dat je weet waar het probleem zit.

Reageer