.

Beantwoord

Internetkosten terwijl internet bij instellingen op uit staat. Hoe kan dit?

  • 19 December 2015
  • 9 reacties
  • 185 Bekeken

Op 8 december heeft mijn zoon zijn simkaart in gebruik genomen en bij instellingen heb ik internet op die dag op "uit" gezet. Nu krijg ik een mail van Simyo dat er sprake is van hooggebruik. Volgens Mijn Simyo zijn de internetkosten al opgelopen tot 173,10 euro! Hoe is dit mogelijk? We hebben nog twee abonnementen bij Simyo met precies dezelfde instellingen en nooit problemen hiermee gehad.
icon

Beste antwoord door Scotsman 19 December 2015, 13:14

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bedoel je de instellingen op Mijn Simyo? Als daar "internet op je mobiel" uit staat, en er desondanks toch dataverbruik is, dan is er sprake van een fout bij Simyo en krijg je de kosten terug. Want Simyo kan zien of, en zo ja wanneer die optie is uitgezet.
Ja, bij instellingen op Mijn Simyo heb ik , direct nadat ik de simkaart kreeg, internet op je mobiel op "uit" gezet. Daarna de simkaart in het toestel geplaatst. Ik hoop maar dat er een fout is gemaakt, schrok me wezenloos!
Reputatie 7
Badge +9
Dat is het voordeel van internet uit zetten op Mijn Simyo, dit is te controleren door Simyo. Veel mensen zetten internet niet uit op Mijn Simyo maar op hun mobiel, maar niet alleen is die methode niet 100% waterdicht, ook kan Simyo dat niet zien, dus als er dan toch dataverbruik is geweest sta je als klant uiterst zwak.

Als er in jullie geval een netwerkinstelling bij Simyo niet helemaal goed heeft gestaan dan zal Simyo dat erkennen en met een passende oplossing komen.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi EJ70,

Oei, dat is heel vervelend! Vooral als je 100% zeker weet dat je de internetoptie uitgezet hebt.

Zoals Scotsman zegt, kunnen wij inderdaad zien of en wanneer de optie uitgezet is. In jouw geval is de internetoptie op 8 december uitgezet. De kosten zijn dus onterecht. Ik zal morgen iemand naar je aansluiting laten kijken, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je onnodige kosten betaalt. Daarnaast zal ik de kosten crediteren. Hier krijg je een mailtje over 😉.

Heb je er verder nog vragen over?

Groetjes,
Estelle
Hallo Estelle, bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat het opgelost wordt. Na de reactie van Scotsman was ik al een beetje gerustgesteld... (ook bedankt Scotsman) Ben wel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Groet, EJ
Reputatie 7
Badge +9
Ach, geen enkele techniek is onfeilbaar.... En vergeleken met "ouderwetse" vaste telefoonverbindingen zijn mobiele communicatie netwerken best wel complexe systemen, eigenlijk moet je je verbazen dat het bijna altijd werkt zoals het behoort te werken!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi EJ70,

Yes ik zie het ook terug 🙂 Erg fijn dat mede door Scotsman reactie je bent gerustgesteld. Scotsman is ook één van onze forumtoppers! Zoals hij al zegt, kan er soms iets niet goed gaan. Gelukkig kunnen we dat ook terugzien en in dit geval is het meteen gecorrigeerd 🙂

Hopelijk tot ziens op het forum 🙂
'Ik zit alleen op mijn modem thuis. En roaring staat of. Ik heb prepaid maar toch meer dan 5 euro moeten betslalen. Hoe kan dit¿¿¿♡
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lindaadam,

Zo te zien heb jij, in tegenstelling tot EJ70 in dit topic, wel de optie Internet op je mobiel/MMS aan staan op Mijn Simyo. Hierdoor kan je telefoon verbinding maken met internet. Dit is ook bij jou gebeurd en hierdoor is er afgelopen maand €9,75 aan internet verbruikt.

Wil je dit niet, dan kan je de optie Internet op je mobiel/MMS uitzetten op Mijn Simyo, onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen. Hierdoor kun je buiten de deur niet per ongeluk gebruik maken van internet!

Groetjes, Tiury

Reageer