.

Beantwoord

Internetgebruik bij prepaid. Waar komt dit vandaan?

  • 15 December 2017
  • 12 reacties
  • 192 Bekeken

hoe kan het dat ik volgens mijn overzicht internet heb gebruikt op tijdstippen dat ik slaap of anderszins niet heb ingelogd?
icon

Beste antwoord door franswon 16 December 2017, 12:14

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Begijn,

Als je zowel Wi-Fi als mobiel internet hebt aanstaan op je mobiel dan kan bij zwak Wi-Fi mobiel internet het dataverkeer overnemen.
Het is verstandig om mobiel internet op je toestel uit te schakelen wanneer je het niet nodig hebt, bijvoorbeeld als je gaat slapen.
Hiermee voorkom je dit verbruik.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Begijn,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dat even na komt vragen 🙂 Ik snap dat dat verwarrend kan zijn. Wat Franswon zegt klopt helemaal: als je je mobiele data niet hebt uitgezet, dan kan het zo zijn dat je mobiel alsnog data verbruikt. Je kunt hierbij denken aan updates en verversingen. Het is dus raadzaam om je mobiele data in z'n geheel uit te zetten op je telefoon, om ervan verzekerd te zin dat dit niet gebeurt. Ik raad je ook aan om dit blog door te nemen. Je leest daar allerlei tips over hoe je je data zo handig mogelijk kunt gebruiken. Allemaal tips en tricks, dus!

Ik kan niet voor jou inzien waar je data aan verbruikt is, op dezelfde manier dat ik ook je sms'jes niet kan lezen of je telefoongesprekken beluisteren. Jij kunt gelukkig wél inzicht vergaren in je verbruik! Hier lees je precies hoe je dat doet.

Heb je hier genoeg aan?

@ Franswon, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
dank! Elders op jullie forum staat dat ik wifi assistentie moet uitschakelen voor dit probleem. Moet ik beide doen?
Reputatie 7
Badge +9
WiFi assistentie zeker uitschakelen Begijn.
ik heb mijn mobiele data uitgezet. Maar als ik nu elders ben waar ik geen wifi heb zit ik niet meer in 3 G. Dit probleem heb ik vaker gehad als ik mn mobiele data uitgezet had omdat ik aan mn maandelijke verbruik zat. Ik moet dan telkens de helpdesk bellen. Zij resetten dan internet en mn simkaart en dan doet 3G het weer. Niemand snapt dit. Jij/jullie misschien wel?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Begijn,

Om dit uit te pluizen moet ik wel eerst weten wat voor toestel je hebt met de versie van het besturingssysteem.
Ik kan niets beloven maar wil wel proberen het uit te zoeken.

Bij mijn Samsung S7 kan ik kiezen voor 4G/3G/2G (automatisch verbinden), 3G/2G (automatisch verbinden), alleen 3G, alleen 2G.

Als je die optie ook hebt kan je daar eens mee spelen.

Edit: Hoe oud is je simkaart?
Franswon, dank je zeer tot zover. Ik heb n redelijk nieuwe iPhone SE. Daar zit alleen G4 op. Maar ik heb dus n G3 abonnement.
Ik denk dat n medewerker van het Simyoforum met n verklaring moet komen.
Via jouw mijn simyo kun je bij sim only 4G aanzetten.
Reputatie 7
Badge +9
En dat is nog gratis ook, dus voor dezelfde kosten heb je 4G. Let wel op dat 4G makkelijk leidt tot hoger dataverbruik, gelukkig zijn de bundels groter dan 1000 MB met ingang van vandaag in prijs verlaagd en is er zelfs een 8000 MB bundel toegevoegd!
Reputatie 7
Badge +6
In titel prepaid .
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt gelijk Ron, Simyo biedt geen 4G aan voor prepaid.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Begijn,

Ontzettend balen dat je internet niet werkt!

Ik zie dat je inmiddels telefonisch contact met ons hebt gehad. Mijn collega heeft gisteren kosteloos een nieuwe simkaart voor je aangevraagd. Je nieuwe simkaart ontvang je vanaf nu binnen twee werkdagen. Na ontvangst kun je 'm activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Gaat het lukken zo?

@Friesian, @Franswon en @Ron H, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer