.

Beantwoord

Ik heb 500 MB's teveel gekocht. Wat nu?

  • 22 June 2017
  • 9 reacties
  • 113 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Ik heb normaliter een internetbundel van 2GB, maar omdat ik in mei jarig was, is deze bundel 3GB deze maand.
Nu kreeg ik gisteren om 15:01 een SMS dat mijn bundel op zou zijn.

Toen ik inlogde op de Simyo app, stond de laatste update op 21 juni in de ochtend (ongeveer 08:00 dacht ik), waardoor de app dus niet up-to-date was qua internetgebruik. Ook op jullie website was dit het geval.
Ik heb hiermee nog gewacht tot 18:23 om 500MB extra te kopen, want ik wilde het risico niet lopen dat ik buiten mijn bundel zat.

Nu is de app en de website weer up-to-date en blijkt het dat ik nog 1GB (+ 500MB) over heb.

Ik snap waar de melding vandaan komt, omdat ik normaal 2GB heb. Maar ik vind het wel misleiding dat ik deze SMS krijg, terwijl ik deze maand 3GB heb. Dat zouden jullie dan in moeten stellen, vind ik.

Ik zou daarom ook graag de 5 euro gecrediteerd willen zien op mijn volgende factuur. Ik wil geen 500MB extra volgende maand, maar een creditering.

Ik hoor het graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Tim van der Velden
icon

Beste antwoord door Jihane 23 June 2017, 16:16

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Deze maand heb jij 2 bundels. 2GB van jezelf en 1GB cadeau. De eerste bundel is nu op, maar je hebt nu dus nog een tweede bundel om te gebruiken. De SMS gaat in dit geval puur over de eerste bundel.
Badge
Beste Groentjuh,

Zoals beschreven in mijn bericht, begrijp ik waar de SMS vandaan komt. Het lijkt erop alsof je mijn bericht niet goed gelezen hebt.
Wellicht mijn bericht nogmaals eens goed lezen en daarna nog eens kijken wat je voor me kunt betekenen?

Met vriendelijke groet,

Tim van der Velden
Reputatie 7
Badge +7
Het is bekend bij Simyo (en er wordt aan gewerkt) dat bij die waarschuwings SMS (soms?) geen rekening wordt gehouden met extra bundels. Een moderator kan aangeven of je in dit geval je 5 euro terug krijgt.
Mijn mening (of die van een ander forumlid) is even niet relevant.
Badge
Bedankt voor je reactie.
Ik dacht dat Groentjuh een medewerker van Simyo was, maar dat is hij/zij niet.

Ik wacht even de reactie van Simyo af.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Timmeh,

Wat vervelend dat je onnodig 500 MB's hebt gekocht. Ik zie inderdaad dat jij nog 1000 MB's hebt gekregen deze maand, vanwege je Simyaardag. Je Simyaardag houdt in dat je 1000 MB's krijgt omdat je in die maand (in jouw geval in juni dus!) klant bent geworden. Die sms'jes die je waarschuwen over je internet, gaan over je reguliere bundel. In die sms staat ook: "Je internetbundel is op. Heb je extra MB's dan gaan die nu in. Anders geldt het buitenbundeltarief. Tip: voorkom hoge kosten, gebruik wifi of koop MB's bij."

Met de nadruk, in dit geval, op "Heb je extra MB's dan gaan die nu in." Dat gezegd hebbende, snap ik heus wel dat je hier overheen hebt gelezen of dat het gewoonweg niet zo duidelijk is. Hoe zou je het liever hebben? 🙂 Wat zou meer helder zijn? Dan kan ik dat doorzetten naar de mensen die hierover gaan, zodat we het hierover kunnen hebben. Laat je me dat even weten?

Verder wil ik met alle liefde die bundel crediteren. Ik maak dit meteen voor je in orde, en dan wil ik met jou afspreken dat je die 500 MB's dus niet gebruikt.

Laat je 't mij weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Badge
Beste Jihane,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar inderdaad overheen gelezen heb. Dus eigenlijk hoeft dat niet aangepast te worden.
Het zou ook niet terecht zijn als je de 5 euro crediteert, dus dit mag je wat mij betreft alsnog laten zitten.

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Tim van der Velden
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tim,

We zijn de moeilijkste niet 🙂 Deze kosten krijg je dus alsnog terug van ons en zijn zelfs al verrekend op je factuur. Anders is het krijgen van 1000MB extra ook zo jammer als je alsnog € 5,- moet betalen voor de extra 500MB. We doen het graag, dus voel je er niet bezwaard over en zie het als een extra cadeautje :)

Mochten wij je in de toekomst nog eens ergens mee kunnen helpen, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Angela
Badge
Beste Angela,

Dat vind ik erg netjes! Niet noodzakelijk natuurlijk, maar wel goede service!
Bedankt nogmaals en de volgende keer let ik iets beter op ;)

Grt Tim
Reputatie 7
Badge +10
Hi Tim,

Ik ben blij dat jij blij bent 😃 Laat je het weten als je in de toekomst nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer