.

Beantwoord

Internetbundel volledig verbruikt?

  • 30 October 2012
  • 9 reacties
  • 839 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een internetbundel van 1000mb per maand. Alleen nu kreeg ik 4 dagen geleden een sms dat mijn internetbundel volledig verbruikt is. Dit terwijl ik nog maar 500 mb heb verbruikt!

Hoe kan dit? 

Alvast bedankt!

Roelof de Jong
icon

Beste antwoord door Arie 2 November 2012, 14:37

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hey roelofdejong,

Volgens onze gegevens is jouw internetbundel volledig verbruikt. Je kan het verbruik inzien via jouw persoonlijke pagina op www.simyo.nl. Waar heb je de informatie over jouw dataverbruik vandaan?
Badge
Hallo Wayne,

Het klopt dat er op MijnSimyo staat dat mijn bundel verbruikt is. Maar dit klopt dus niet!

Ik heb een bundel van 1000mb. Nu gaf mijn telefoon aan op het moment dat ik de sms kreeg dat ik 500mb had verbruikt.

Ik vraag me af of jullie mijn bundel hebben gewijzigd zonder dat het zichtbaar en zonder dat ik er van weet.

Mvg.
Badge +2
Beste roelofdejong,

Uit onze gegevens blijkt dat je de volledige internetbundel hebt verbruikt in oktober. Ons netwerk registreert enkel waarvoor vanaf jouw simkaart opdracht toe is gegeven. Alle 1000 MB zijn verbruikt.

Groetjes,

Arie
Badge +1
Ook ik heb nu al (volgens de Simyo website) sinds het begin van november een halve gigabyte gebruikt. Er schijnt mogelijk een probleem met iOS te zijn. Normaal gebruik ik tot 1000 mb per maand, en nu 500 mb in twee dagen? Hier klopt echt iets niet. Op het iCulture forum (iphoneclub.nl) wordt dit probleem ook besproken. Hoe gaat Simyo hiermee om? Klanten hebben dit spookverbruik niet zelf veroorzaakt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi SjoerdK,

Dit probleem wordt mogelijk veroorzaakt door het toestel. Vorige week heb ik met de klantenservice van Apple gebeld om te vragen of ze konden bevestigen of een dergelijk probleem speelt. Ze hebben toen niet officieel bevestigd dat een dergelijk probleem speelt. Ik heb tot nu toe ook nog geen officiële bevestiging van Apple kunnen terug vinden hier over.

Simyo kan niet zien of het hoog internet verbruik is veroorzaakt dat een software probleem. Wij registreren enkel de data sessie die vanaf de simkaart van een klant plaats vindt.

Indien je het vermoeden hebt dat het probleem wordt veroorzaakt door je toestel, verzoek ik je contact op te nemen met Apple. Wij kunnen hier geen invloed op uitoefenen. Wij hebben ook geen overeenkomst met Apple om het toestel te verkopen i.c.m. een Simyo abonnement. M.a.w. mocht er een probleem zijn met de Iphone dan staat dit helemaal los van Simyo.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Bedankt Alex, ik ga straks Apple weer bellen inderdaad. Het is alleen een beetje onduidelijk wat zij aan tegemoetkoming kunnen doen, we zullen zien.
Badge
Ik heb het ook op mijn Samsung dus het is geen apple-probleem.
Badge +1
Alex, ik hoop dat je dit leest.

Ik heb net met Apple gesproken. Ze begrijpen wat er gebeurd is en willen  volgens mij wel meewerken aan een oplossing, als Simyo mijn maandtegoed voor deze maand kan herstellen. Ik stel voor dat Simyo mijn maandtegoed herstelt, en dat Apple de kosten hiervoor op zich neemt. De medewerker met wie ik heb gesproken is voor deze case bereikbaar op [email]rbos@apple.com[/email] en het casenr. is 368802746. Volgens mij is dit op te lossen zonder officiële brieven en dure klachtenprocedures (waar ik desnoods ook toe bereid ben), maar het vraagt dus enige samenwerking. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi SjoerdK,

Ik heb jezelfde reactie in dit topic beantwoord.

Groetjes,

Alex

Reageer