.

Beantwoord

Ik heb een internetbundel gekocht. Waarom werkt mijn internet niet?


Badge
Ik heb een prepaid bundel geactiveerd. 1000mb. Heb in mijn simyo internet aangezet.
Telefoon uitgezet, en weer aangezet.
Mobiele data aangezet, maar geen internet.
Ik heb hiervoor eenmaal een andere provider gebruikt en toen werkte het allemaal meteen toen ik het had betaald.
Jammer dat het met Simyo niet meteen werkt.
Waarom werkte het met Lebara allemaal wel en nu niet.
Was altijd heel tevreden over Simyo.
Zet nu mobiele data maar uit tot morgen.
icon

Beste antwoord door Samantha 24 May 2017, 12:00

Bekijk originele reactie

16 reacties

Om welk toestel gaat het?
Reputatie 7
Badge +7
Zit in het zonnige buitenland? Dan heb je pech, want met Simyo prepaid kan je niet internetten in het buitenland.
Badge
Ik heb een Alcatel Pixi 4.
En ik zit niet in het buitenland,
Volg even de stappen op de site van KPN (zie link).. Daarna toestel herstarten.

Simyo heeft deze stappen helaas niet op de site staan.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/alcatel/pixi-4-5-4g-5045x/topic/internet/handmatig-instellen/1
Badge
Heb alle stappen van KPN gevolgd. Moet je ook de KPN gegevens invullen?
Het werkt namelijk niet.
Kies je wel de juiste sim ingang? Ik zie namelijk dat je 2 simkaarten in dat toestel kan plaatsen.

Andere vraag? kun je wel bellen / smsen?

Edit: Bij prepaid moet je ook gewoon beltegoed hebben. Als je dat niet hebt maar wel een data bundel dan kun je deze pas gebruiken zodra het beltegoed is aangevuld.
Badge
Ik kon niet kiezen welke simingang. Kreeg alleen simyo te zien. Er zit ook maar 1 kaart in het toestel.
Heb gisteren mijn bundel geactiveerd, en ik heb ook nog tegoed.
Kan wel bellen.
Ik denk dat je aansluiting een reset nodig heeft dan. Helaas kan ik dat niet, zul je op een moderator moeten wachten. Waarschijnlijk wel vandaag.
Badge
Bedankt Ray,

Heb meteen maar gebeld met simyo voor een reset, en er is een issue volgens de medewerker.
Geen enkele klant die voor het eerst een internetbundel koopt kan op het internet.
Geen idee wanneer het wordt opgelost er is gisteren al aan gewerkt en nog niet opgelost.
Heb ik dus uren zitten puzzelen en jij hebt hier ook de nodige moeite gedaan en dat allemaal voor niets.
Bedankt in ieder geval.
Badge
Als er nog een moderator meekijkt, kan er worden gereset.
De medewerker die ik aan de telefoon kreeg heeft dat niet gedaan omdat er een storing is.
Dan is er een kans dat het werkt als de storing voorbij is.
Badge
Nog geen internet. De medewerker die ik aan de telefoon had kon niet de houdbaarheid van de bundel verlengen maar heeft toegezegd dat niet gebruikte dagen worden gecompenseerd, en weer aan het beltegoed zouden worden toegevoegd. Dan maar hopen dat dat gaat lukken.
Badge +7
Hoi zonnetje123,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat je mobiele internet niet werkt. Dat komt inderdaad omdat we momenteel een storing hebben met Prepaid internet bij sommige klanten. Helaas hoor jij daar ook bij.

Helaas lost een reset door ons dit niet op, maar onze technische afdeling kan dit probleem gelukkig wel voor je oplossen. Daarom heb ik dit naar hen doorgezet. Zodra zij alles op je internetaansluiting weer goed hebben gezet, laat ik dit aan je weten. Vind je dat goed?

Zodra je internet weer werkt, gaan we zeker kijken naar een compensatie. Heb je nog eventjes geduld?

Groetjes,
Samantha

@Ray en wimj12, heel erg bedankt voor jullie hulp!
Badge
Dank voor je bericht @Samantha, ik wacht af.
Badge
Het heeft even geduurd, maar het werkt. 😃
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Zonnetje123,

Wat goed om te zien dat het weer werkt! Jammer dat het wat langer geduurd heeft, maar het belangrijkste is dat jij weer gebruik kunt maken van het internet 🙂 Ik zie dat mijn collega die jij telefonisch gesproken hebt, een reminder heeft aangemaakt voor een kleine vergoeding. Ik heb hem gelijk gevraagd of hij dit in orde wil maken. Ik laat je nog weten wanneer dit doorgevoerd is.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Badge +7
Hoi Zonnetje123,

Ik wil even doorgeven dat ik de vergoeding alvast heb aangevraagd. Je hebt 6 dagen geen gebruik kunnen maken van je internetbundel. Daarom wordt er € 2,00 aan je beltegoed toegevoegd. Dit zie je binnen een week terug op Mijn Simyo.

Als je nog andere vragen hebt, horen we dat graag.

Groetjes,
Samantha

Reageer