Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Internetbundel aangeschaft maar werkt niet. Hoe krijg ik het werkend?

  • 21 april 2014
  • 18 reacties
  • 2367 Bekeken

Badge
Gisteren op paasdag internetbundel aangeschaft en heb nu 100 mb voor 1 maand. Internet staat aan in mijn account. Ik heb mijn optie aanstaan dat er gebruik moet worden gemaakt van het mobiele netwerk als er geen wifi is.
Verschillende malen telefoon uit en aangezet, maar het werkt nog altijd niet.

Helaas is er ook niemand bereikbaar gedurende deze dagen dus misschien is er hier iemand die raad weet?

telefoon: samsung galaxy plus II
mobile data is aangevinkt
access point staat op portalmmm.nl


Groeten
icon

Beste antwoord door Friesian 21 april 2014, 17:39

Hallo.

Doorloop deze stappen.

Laat je wel ff weten of het helpt?

Groet,
Friesian
Bekijk originele reactie

18 reacties

Hallo.

Doorloop deze stappen.

Laat je wel ff weten of het helpt?

Groet,
Friesian
Reputatie 7
Badge +9
En op Mijn Simyo, staat daar de optie: "Internet op je mobiel" op aan? (samen met Friesian is dat geloof ik het hele stappenplan)

En op Mijn Simyo, staat daar de optie: "Internet op je mobiel" op aan? (samen met Friesian is dat geloof ik het hele stappenplan)


Klopt, kijk maar.....

Internetinstellingen Samsung Galaxy S Plus

Mocht het je niet lukken om verbinding te krijgen met het 3G netwerk van Simyo, dan kun je onderstaande instellingen gebruiken om in te voeren in je Samsung.

Uiteraard dien je er ook voor te zorgen dat de optie ‘Internet op je Mobiel’ aanstaat op ‘Mijn Simyo’. Dit kun je controleren onder het kopje 'Mijn instellingen & simkaart'.
Badge
Alle stappen doorlopen, maar het werkt nog altijd niet. Internet op mijn simyo staat aan. Morgen dan maar even bellen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi macrobody, welkom op het Simyo forum!

Gecombineerd geven Friesian en Groentjuh helemaal het antwoord dat ik ook zou geven... (Dank u, heren!)
In je gegevens zie ik dat je de optie 'internet op je mobiel' aan hebt gezet, dus daar ligt het ook niet aan. Je hebt vandaag, zoals je aankondigde, al even gebeld met 1200 voor de instellingen.

Ik kan nu nog geen verbruik geregistreerd zien, dus kun je ons laten weten of het al gelukt is?
Badge
Hallo,

Ook ik heb de stappen doorlopen, alles staat op "aan", zelfs via sms de instellingen.....maar het functioneert niet. Destijds had ik een zelfde probleem en moest ik opnieuw opstarten. Ook dit heeft nu geen effect. Ik heb voor vier dagen weg mijn abbonnement aangepast. Moet voor volgende maand dus ook. Ik kan nu echter geen gebruik maken van internet en volgende maand heb ik het eigenlijk niet nodig. Weggegooid geld dus....

Met vriendelijke groet,
Ilse Hulshof
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,

Ook ik heb de stappen doorlopen, alles staat op "aan", zelfs via sms de instellingen.....maar het functioneert niet. Destijds had ik een zelfde probleem en moest ik opnieuw opstarten. Ook dit heeft nu geen effect. Ik heb voor vier dagen weg mijn abbonnement aangepast. Moet voor volgende maand dus ook. Ik kan nu echter geen gebruik maken van internet en volgende maand heb ik het eigenlijk niet nodig. Weggegooid geld dus....

Met vriendelijke groet,
Ilse Hulshof


Hoi Illi72,

In je gegevens zie ik dat je vandaag ook telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Kun je laten weten of dit al tot het gewenste resultaat heeft geleid?
Badge
Hallo Evert,
Het contact ,et de klantenservice heeft geen resultaat gehad. Ik heb de SIMkaart verwijderd en opnnieuw geplaatst geen succes. Ook heb ik het geprobeerd de telefoon nogmaals opnieuw op te starten, ook geen succes. Uiteindelijk meerdere keren de de simkaart er opnieuw uit gehad en opnieuw opgestart.
Er heeft reeds eerder met dezelfde telefoon en dezelfde simkaart wel mobiel internet op de telefoon gedraaid......
Mijn vakantie is ondertussen halverwege, nog 2 dagen te gaan en ik ben meer bezig met de telefoon dan de vakantie :(

Groet Ilse
Reputatie 5
Badge +11
Hi Illi72,

Ernst is de naam, maar dat geeft verder niet hoor. Kan ik ook iets aan doen ;)

Gelukkig zie ik in je gegevens inmiddels wel dataverbruik! Wat was de truuk?
Badge
Na gebeld te hebben met de helpdesk heb ik een mail ontvangen met de methode om internet aan de praat te krijgen. De stappen waren precies degene die al gemeld waren.
Telefoon uit gezet en weer aan. Internet opgestart maar het werkt nog altijd niet. Er verschijnt ook geen icoontje boven in dat er een mobiele verbinden zou zijn terwijl ik toch echt bij de instelling heb aangevinkt dat er gebruikt moet worden gemaakt van het mobiele netwerk.

Overigens staat er in de mail dat ik de KPN mms instellingen niet moet verwijderen maar die heb ik niet. 
Badge +6
Hoi macrobody,

Wat vervelend dat je nog geen verbinding kan krijgen met mobiel internet :(

Ik heb zojuist de internetoptie even een reset gegeven voor je op het netwerk, want ik zie dat je dit zelf een paar dagen geleden ook hebt gedaan, maar echt héél snel, dan kan het zijn dat dit niet goed wordt verwerkt op het netwerk.

Zou je je telefoon even uit en weer aan willen zetten en willen laten weten of het dan wel werkt? 🙂
Badge
Nee helaas. Telefoon uit en aangezet maar werkt niet. In thailand had ik een sim kaartje met internet en toen werkte internet wel via het mobiele netwerk dus ik denk niet dat mijn telefoon kapot is ofzo.
Badge +6
Hoi macrobody,

Ik heb zojuist even contact opgenomen met onze netwerkspecialisten en zij gaven aan dat op je aansluiting alles goed staat om verbinding te kunnen maken met mobiel internet.

Daarom wil ik je aanraden nogmaals je instellingen in te stellen, maar in dit geval aan de hand van deze link. Belangrijk hierbij is dat je niet de APN "portalmmm.nl" invult, maar als APN "internet". Verschil met de instellingen die je eerder hebt ingevuld, is dat de je nu als Type toegangspunt "default" in moet voeren.

Nadat je deze instellingen hebt ingevoerd, wil ik je vragen nogmaals je telefoon uit en weer aan te zetten.

Mocht het hierna helaas nog niet werken, dan zou ik je willen aanraden om toch eens je simkaart in een andere telefoon te plaatsen en te kijken of je hiermee wel een verbinding kan krijgen met mobiel internet.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Badge
Ja het werkt!

De oplossing is inderdaad het "type toegangspunt"

Bij Type toegangspunt, moet ik dus default intikken en niet internet.
Badge
Hi Illi72,

Ernst is de naam, maar dat geeft verder niet hoor. Kan ik ook iets aan doen ;)

Gelukkig zie ik in je gegevens inmiddels wel dataverbruik! Wat was de truuk?


Hallo Ernst (sorry voor verkeerde naam),

Het moment dat je dataverbruik zag was het plaatsen van de SIM kaart in het toestel van mijn dochter. Bij mij bleef het niet mogelijk.
Gisteren bij een telefoonwinkel geweest en met twee handelingen was het probleem opgelost.
In tegenstelling tot wat jullie op de site aangeven moest ik mijn toegangspunt helemaal niet cinfigureren zoals jullie aangeven. Dan werkt het juist niet!
De oplossing was heel simpel: Naar toegangspunten gaan, Via menutoets Standaardinstellingen aan geven et voilá...verbinding.
Deze simpele handeling konden jullie mij echter niet vertellen en de helpdesk ook niet. Had dat wel gekund, dan had ik gedurende mijn vakantie gewoon gebruik kunnen maken van mobiel internet, waarvoor ik het had ingesteld. Nu voor niets bundel aangezet. Erg jammer.
Hoop dat jullie deze mogelijkheid ook in jullie bestand opslaan om andere mensen te helpen.

Groet ilse
Badge +8
Hoi illi72,

Wat het met die internetinstellingen is, bij het ene toestel wordt het automatisch geïnstalleerd, bij het andere moet je het handmatig ingeven. Soms werkt dan de ene instelling en soms weer de andere. Dat is niet helemaal éénduidig. Van hieruit is het lastig controleren welke instellingen je wel al en welke je niet hebt geprobeerd. Vandaar ook het advies van één van mijn collega's om het in een telefoonwinkel te proberen. Gelukkig konden ze daar wat sneller wat dingen controleren.
Het is inderdaad jammer dat je de bundel nu niet op vakantie kon gebruiken. Je gaf aan eerder wel met dit toestel internet te hebben kunnen gebruiken. Met diezelfde instellingen had het nu ook gewoon weer moeten kunnen. Heb je enig idee wat er gebeurd kan zijn, dat die instellingen er niet meer instonden?

Groetjes, Charlene
Badge
Hoi illi72,

Wat het met die internetinstellingen is, bij het ene toestel wordt het automatisch geïnstalleerd, bij het andere moet je het handmatig ingeven. Soms werkt dan de ene instelling en soms weer de andere. Dat is niet helemaal éénduidig. Van hieruit is het lastig controleren welke instellingen je wel al en welke je niet hebt geprobeerd. Vandaar ook het advies van één van mijn collega's om het in een telefoonwinkel te proberen. Gelukkig konden ze daar wat sneller wat dingen controleren.
Het is inderdaad jammer dat je de bundel nu niet op vakantie kon gebruiken. Je gaf aan eerder wel met dit toestel internet te hebben kunnen gebruiken. Met diezelfde instellingen had het nu ook gewoon weer moeten kunnen. Heb je enig idee wat er gebeurd kan zijn, dat die instellingen er niet meer instonden?

Groetjes, Charlene


Destijds gaf het ook problemen. Toen was het verwijderen van de simkaart de oplossing, misschien dat hij automatisch instellingen anders oppakte?
Sindsdien is er qua instellingen niets veranderd in de telefoon.
De standaardinstelling is nu die van kpn schijnbaar.

Groetjes Ilse
Reputatie 2
Badge +6
Destijds gaf het ook problemen. Toen was het verwijderen van de simkaart de oplossing, misschien dat hij automatisch instellingen anders oppakte?
Sindsdien is er qua instellingen niets veranderd in de telefoon.
De standaardinstelling is nu die van kpn schijnbaar.

Groetjes Ilse


Hoi illi72,

Het is lastig om te achterhalen wat er met je instellingen is gebeurd. Zoals Charlene al eerder aangaf werken de instellingen niet altijd hetzelfde voor alle telefoons 😞 Gelukkig is het nu wel opgelost en werkt het weer 🙂 De instellingen van KPN kunnen ook werken, Simyo maakt natuurlijk gebruik van het netwerk van KPN.

Reageer