.

Beantwoord

Internet werkt niet in Spanje. Wat nu?

  • 23 February 2018
  • 10 reacties
  • 1018 Bekeken

Badge
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Ik krijg geen Internet in Spanje. De optie internet in buitenland staat aan. Ik heb verschillende netwerken uitgeprobeerd. Ik heb een portalmmm.nl apn aangemaakt met gebruikersnaam kpn en wachtwoord gprs, maar het werkt nog steeds niet. Wanneer ik vodafone es als netwerk kies krijg ik de melding: uw sim-kaart staat een verbinding met dit netwerk niet toe. Hoe los ik dit probleem op? Ik heb speciaal 500 mb bijgekocht en nu kan ik dit niet gebruiken.
icon

Beste antwoord door Asma 25 February 2018, 13:02

Bekijk originele reactie

10 reacties

Staat roaming op je telefoon ook aan?
Badge
Ja, roaming staat aan. In duitsland werkte het internet vandaag nog wel, dus het lijkt iets met de spaanse netwerkproviders uit te maken.
Wat je nog zou kunnen doen is om je telefoon 15 minuten uit te zetten en daarna weer aan doen.
Reputatie 7
Badge +9
Heb je wachtwoord GPRS al geprobeerd?
Sommige providers willen gprs en andere GPRS.
Ook kan je de APN KPN4G.nl proberen met de zelfde gegevens als portalmmm.nl
Badge
Ik heb het wachtwoord met en zonder hoofdletters geprobeerd. Ik heb een nieuwe apn aangemaakt met gegevens van kpn4g en daarna de portalmmm.nl gegevens gebruikt. Helaas, het werkt nog niet. Ik blijf het raar vinden dat ik vodafone niet kan kiezen als netwerk, orange, moviestar, etc wel.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi RobertP,

KPN en dus Simyo heeft niet met alle providers in het buitenland een roaming-overeenkomst, ik weet niet of ze met Vodafone in Spanje een overeenkomst hebben.
Het lijkt er wel op dat jouw simkaart een reset nodig heeft, een moderator kan dit doen, dat gebeurt normaal binnen 1 werkdag, met wat geluk is een moderator dit weekend actief en gebeurt deze reset eerder.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi RobertP,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je niet kunt internetten in Spanje. Dat is niet handig!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de optie 'Internet op je mobiel - buitenland' aanstaat. Voor de zekerheid zal ik deze optie en je volledige simkaart voor je resetten. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste gegevens op het netwerk. Hierna kun je handmatig naar een netwerk zoeken.

Kom je er zo uit?

@Ray en @Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Het werkt nu, bedankt. Ik had 500mb bijgekochtt maar tot nu toe niet kunnen gebruiken. Is dit eventueel in maart nog bruikbaar?
Reputatie 7
Badge +9
Bijgekochte MBs zijn ook enkel tot het einde van de maand geldig.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi RobertP,

Super dat het internet werkt! Helaas kan je de bijgekochte MB's niet in maart gebruiken. Maar omdat je internet niet werkte, kan ik een uitzondering voor je maken. Als je de bijgekochte MB's vandaag en morgen niet gebruikt, kan ik de € 5,- hiervoor voor je vergoeden. Ik heb een agendapunt gemaakt voor 1 maart. Ik kijk dan of je de 500MB bundel gebruikt hebt. Is er wel gebruik van deze bundel gemaakt, kan ik de € 5,- helaas niet vergoeden.

Op 1 maart gaan je nieuwe bundels in. Je hebt dan weer je volledige belbundel en internetbundel.

Ik hoor het graag van je als je nog vragen hebt!

@Groentjuh, Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer