.

Beantwoord

Internet werkt niet in het buitenland. Wat nu?

  • 17 October 2017
  • 11 reacties
  • 109 Bekeken

Badge
Ik krijg internet in het buitenland niet werkend op mijn iPhone 7
Ik heb buitenland Internet uit- en weer aangezet in Mijn Simyo, de APN instellingen aangepast, dataroaming staat ook aan.
Toch nog steeds geen internet in het buitenland, in Nederland doet ie het wel. Bellen en sms en in het buitenland werkt wel. Buitenland is in dit geval Duitsland werkt niet.

Kan iemand mij hiermee helpen?
icon

Beste antwoord door Asma 17 October 2017, 15:14

Bekijk originele reactie

11 reacties

Bij APN instellingen, heb je daar onderstaand in gevuld?

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord GPRS of gprs

EU internet moet uit staan. (mocht deze optie nog aanwezig zijn)

Vergeet na aanpassen je telefoon niet te herstarten.

Mocht automatisch netwerk zoeken niet werken, probeer het dan eens handmatig.
Badge
Helaas allemaal geprobeerd en niks werkt alleen de wifi
Dan rest er niks anders dan op een moderator wachten die dan een reset geeft op je simkaart.
Of je belt naar tel:+31 20 2003007 / dat kan nu vanuit je bundel.

Even voor de zekerheid;
Ik heb buitenland Internet uit- en weer aangezet in Mijn Simyo,

staat dus aan, je hebt geen prepaid?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Cindysa,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je internet niet werkt in het buitenland.

Ik zie dat Ray je hier inmiddels goed mee op weg heeft geholpen. Jammer dat het alleen geen effect heeft gehad. :(

Maak je vooral geen zorgen, samen komen er wel uit! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je en Sim Only abonnement hebt. De optie 'Internet op je mobiel - Buitenland' staat ook aan op Mijn Simyo. Om ervoor te zorgen dat je probleemloos kunt internetten, heb ik deze instelling voor je gereset. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon even uit en aan te zetten, zodat je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk registreert.

Als het probleem blijft bestaan, dan kun je het beste even handmatig naar een netwerk zoeken.

Laat je ons weten of je hierna kunt internetten?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Het werkt helaas nog steeds niet maar ik kan alleen op 02-DE
HEEFT DAT ER IETS MEE TE MAKEN?
Dat is een Duitse provider. Dat is juist goed.

Wat werkt er dan niet?
Badge
Geen 3 of 4 g
Even voor de check. Beter te veel dan iets gemist..

Buitenland opties staan aan op je MijnSimyo?

(Data) roaming staat aan?

Apn juist ingevuld?

APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord GPRS of gprs (werkt het niet met hoofdletters dan kleine letters proberen)

vergeet niet na elke wijziging je telefoon te herstarten!!
Badge
Ja heb hem iedere keer helemaal uitgezet en weer aan en grps met hoofd en kleine letters.
Echt niks helpt
Badge
Helaas nog steeds geen internet 3G/4G.
Bij het handmatig zoeken naar een provider kan ik bijv Vodafone selecteren maar geeft hij meteen geen service.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Cindy,

Ahh, wat jammer dat je nog steeds niet kunt internetten in het buitenland! Logisch dat je hier intussen wel echt van baalt. Ik zie op je aansluiting dat je op 16 oktober wel internetverbinding hebt gemaakt met het internet vanuit Duitsland. Het heeft dus wel eventjes heel kort gewerkt! Ik zie ook dat dat meten de laatste keer was dat het werkte.

Wil jij je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Op die manier kunnen we er samen achter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer