.

Beantwoord

Hoe kan ik internet verbruiken terwijl ik gebruik maak van WiFi?

  • 1 March 2017
  • 4 reacties
  • 148 Bekeken

Badge
Ik heb sinds kort een databundel. Nu zie ik dat er om 7.34 vanmorgen mobiele data is verbruikt.
Ik was thuis, met WiFi verbinding en heb zelf de telefoon niet aangeraakt. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Ray 1 March 2017, 09:06

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,

Dit kan door een paar zaken komen. Om te beginnen is een wifi verbinding minder stabiel dan een mobiele data verbinding. Op het moment dat je dus verbonden bent met je wifi thuis, en ook je data verbinding aan hebt staan dan kiest je telefoon automatisch de sterkste verbinding mocht je wifi, volgens de telefoon, te zwak zijn of helemaal weg valt. Ook kunnen opties als wifi assistentie (iPhone) of slimme netwerkwissel (Android) een reden zijn. Deze opties kun je het beste uitzetten, je vind ze bij de Wifi-instellingen.

Ten slot: Ook als je telefoon niet actief gebruikt word maar wel is verbonden met het internet dan zal er verbruik worden geregistreerd. Je telefoon krijgt op deze manier je berichten binnen of software / firmware updates.
Badge
Dank je voor de snelle reactie. Ik heb de slimme netwerk wissel uitgezet. Vermoed dat het hierdoor komt. 👍
Graag gedaan en bedankt voor je feedback..
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Delftse,

Wat vervelend dat je ongemerkt data hebt verbruikt.

Een WiFi-verbinding is helaas niet altijd even betrouwbaar. Wanneer de Slimme Netwerkwissel aanstaat, kiest jouw telefoon automatisch voor het beste netwerk. Zodra het WiFi-signaal niet optimaal is, schakelt je telefoon automatisch over op 3G.

Hierdoor kan het gebeuren dat je telefoon MB's verbruikt, terwijl jij denkt dat je gebruik maakt van WiFi. Het is daarom goed dat je de tip van Ray hebt opgevolgd :D

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Sean

@Ray, bedankt voor je razendsnelle antwoord 😳

Reageer