.

Beantwoord

Internet verbruik ineens extreem hoog

  • 7 November 2013
  • 26 reacties
  • 3535 Bekeken

Badge
Hoi,

Ik gebruik mijn Android smartphone met Simyo abonnement als een inlogpunt voor m'n iPad om daarmee m'n onderweg m'n emails (POP3) te checken.  Ik doe dit al een paar maanden een paar keer per week.  Het zijn niet veel emails: het gemiddelde verbruik is zo'n 25-40 MB per maand.  Dinsdag middag was een "typische dag" en volgens de verbruiksmeter op Mijn Simyo gebruikte ik 1.5MB in de 7x dat ik m'n emails checkte.

Vandaag blijkt het verbruik ineens extreem hoog: in een uur tijd 460MB !!!.  In de verbruiksmeter kan ik zien dat iedere keer dat ik vanmiddag m'n emails checkte, er een "burst" van 60MB data-verkeer was!  Terwijl ik in totaal een stuk of 6 emailtjes ontving, waarvan de grootste 78KB.

De telefoon is een "reserve" en wordt alleen gebruikt om af en toe te bellen en als inlogpunt voor de iPad.  Dus geen spelletjes of andere apps die automatische updates doen of op een andere manier data verturen/ontvangen.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Vr.Gr.
Erwin
icon

Beste antwoord door Ernst 8 November 2013, 15:48

Bekijk originele reactie

26 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi ErwinB, welkom op het Simyo forum.

In je gegevens zie ik dat je ook al e-mailcontact hebt gehad met een medewerker van het Simyo mailteam.
Hierin worden al wat mogelijke oorzaken uiteengezet:

"- updates
- niet goed afsluiten van applicaties
- synchroniseren van gegevens en bestanden
- versturen en ontvangen van bestanden (zoals foto's ect)
Daarnaast hoeft verbruik niet altijd zichtbaar voor u te zijn. Net als een computer maakt ook een tablet en een mobiel toestel op de achtergrond zonder uw instructie verbinding met internet."

Ik wil nog benadrukken dat wij geen inzicht hebben in het wát het verbruik heeft veroorzaakt.