.

Beantwoord

Internet op Madeira werkt niet. Wat gaat er mis?

  • 3 October 2018
  • 4 reacties
  • 436 Bekeken

Kan op mijn iPhone 5s met ios11, geen internet ontvangen van de mobiele aanbieder. Dat zijn Vodafone P, MEO en NOS. Roaming staat aan, 4G en mobiele data op KPN. Wat is hier verkeerd aan en wie weet de oplossing?
icon

Beste antwoord door Ashweeta 4 October 2018, 11:48

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wij forum experts hebben daar een hele lijst met mogelijkheden voor opgesteld. Hierbij de meest recente checklist, welke al vele klanten heeft geholpen met hun problemen met internetten in het buitenland:

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyohttps://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)(Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Reputatie 4
Badge +3
Hoi BaasjeHiske,

Welkom op het Simyo forum!

Balen dat het internet niet werkt! In de checklist die Groentjuh gestuurd heeft, zie je staan hoe de APN ingesteld moet zijn. Staat deze ook zo ingesteld in je Iphone?

Ik heb je aansluiting bekeken. Alle instellingen voor in het buitenland staan goed op het netwerk. Dat is mooi! Voor de zekerheid heb ik je simkaart een reset gegeven. Dat houdt in dat alle instellingen worden vernieuwd op het netwerk. Kan je je telefoon een kwartier uithouden? Zo kan de reset voltooien. Het internet moet hierna werken.

Laat je het weten of het lukt?

@Groentjuh, bedankt voor de checklist!

Groetjes,
Ashweeta
Excuses voor mijn (te)late reactie. Allerlei redenen waarom ik de reacties op het forum niet heb gezien.
Feit is dat daags na mijn hulp-oproep het 4G internet op mijn telefoon werkte. Mogelijk door jullie interventie. Dank daarvoor. Op Madeira heb je echt 3G/4G nodig om met MAPS je weg te vinden in de doolhof van straatjes en wegen.
Nogmaals dank, Cor
Reputatie 6
Badge +4
Hi Cor,

Fijn dat het inmiddels gelukt is. Ik kan me voorstellen dat het wel handig is om op Madeira mobiel internet te hebben.:)

Wist je trouwens dat je allerlei apps - zoals Google Maps - ook offline kunt gebruiken?

Groetjes,
Thomas

Reageer